کاهش آمار محکومان مالی در زندان‌ها

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه کمتر از دو درصد مددجویان ستاد دیه کشور مربوط به موضوعات دیه که شامل حوادث کارگاهی و یا حوادث ترافیکی هستند، می‌شود، گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ نفر از مددجویان ما به دلیل حوادث کار در زندان هستند.

به گزارش ایمنا، اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور در پاسخ به این سوال که آیا شرایط و اوضاع اقتصادی در افزایش محکومان مالی غیرعمد تأثیرگذار بوده است، گفت: در چند سال گذشته با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی تعداد زندانیان محکومان مالی افزایش داشته است. البته با توجه به بیماری کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری با صدور بخشنامه‌هایی که از سوی دستگاه قضائی اعلام شده است و همچنین دغدغه بسیاری از قضات مبنی بر اینکه محکومان مالی راهی زندان نشوند، خوشبختانه تعداد زندانیان محکوم مالی در زندان‌ها کاهش پیدا کرده است و از نظر ما وضعیت بحرانی نیست.

وی همچنین درباره برخی اخبار مبنی بر شلوغ بودن محاکم خانواده به دلیل افزایش قیمت سکه در ماه‌های اخیر گفت: قیمت سکه در سال گذشته در دفعات مختلف افزایش داشته است، اما این افزایش قیمت سکه ارتباطی به شلوغی محاکم مهریه ندارد و افزایش عددی در خصوص آمار زندانیان مهریه نداشتیم. همانطور که گفتم با توجه به مصوبات خوب آیت‌الله رئیسی محکومان مالی غیرعمد یا در مرخصی هستند و یا قضات از مجازات‌های جایگزین استفاده کرده‌اند و تدبیری اندیشیده شده است که موضوع این افراد در خارج از زندان پیگیری شود.

کمتر از ۱۰۰ نفر به دلیل جرایم حوادث کار در زندان هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم، اما در خصوص زندانیان جرایم مالی غیرعمد شرایط اصلاً بحرانی نیست و نه افزایش فاحش و نه کاهش چشمگیر داشته‌ایم و شرایط تقریباً همان شرایط ابتدای سال است.

وی درباره محکومان حوادث کار گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ نفر به دلیل جرایم حوادث کار در زندان هستند و کمتر از دو درصد مددجویان ما مربوط به موضوع دیات هستند که شامل حوادث کارگاهی و یا حوادث ترافیکی می‌شوند.

جولایی به ایلنا گفت: قانون اصلاح چک یک قانون کارآمد و به روز بود که خوشبختانه ابلاغ هم شد، اما متأسفانه این قانون در اجرا نقص دارد که امیدواریم این نواقص در اجرا رفع شده و با توجه بیشتری این قانون اجرا شود.

کد خبر 453468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    از قو ه قضاییه وبخصوص از قاضات محترم که برای محکومیت زندان از روشی های دیگر مانند جریمه نقدی استفاده می کنند تشکر می نماییم چرا در این اوضاع کنوونی بخصوص کرونا بهتر ین روش زندان جایگزنی می باشد