مرگ مرموز ۲ جوان ایلامی در یک غار

مرگ مرموز دو جوان ایلامی در یک غار، کلاهبرداری زن و شوهر جوان با تراول‌های قلابی، دستگیری قاتل زن مرندی، تصادف مرگبار تیبا در اهواز و دستگیری زوج کلاهبردار در رودسر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جانشین انتظامی شهرستان ایوان از مرگ دو جوان ایوانی در یکی از غارهای صعب العبور ارتفاعات کوه "بانکول" واقع در این شهرستان خبر داد.

شیرزاد فتحی اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر مرگ دو جوان ایوانی در ارتفاعات "کوه بانکول" اکیپی از مأموران پاسگاه سراب و پلیس آگاهی سریعاً به محل اعزام شدند.

وی افزود: گزارش مأمورین حاکی است، این دو جوان یک دستگاه موتور برق را به همراه خود به داخل یک غار کوچک و طویل و صعب‌العبور به همراه تجهیزاتی دیگری در ارتفاعات کوه بانکول برده‌اند که به علت گاز گرفتگی دچار خفگی شده و در دم فوت شده‌اند.

جانشین انتظامی شهرستان ایوان خاطرنشان کرد: سریعاً یگان‌های امدادی هلال احمر شهرستان و استان در محل حضور پیدا کردند، اما با توجه به صعب العبور بودن و ورودی بسیار سخت و باریک دهانه غار نیاز بیشتر به وسایل و تجهیزات برای بیرون آوردن در داخل غار بود.

وی افزود: مأموران در محل تا زمان بیرون آوردن اجساد توسط نیروهای امدادی و کمک مأموران حضور دارند و تحقیقات بیشتر در این زمینه برای مشخص شدن علت فوت این دو نفر در دست بررسی است.

کلاهبرداری زن و شوهر جوان با تراول‌های قلابی

زوج جوان با تراول چک‌های تقلبی لباس و لوازم آرایش می‌خریدند آنها را در سایت‌های اینترنتی می‌فروختند و پول زیادی به جیب می‌زدند.

چندی قبل کسبه بازار دوم نازی آباد با مراجعه به پلیس از زن و مرد جوانی شکایت کردند که در قبال خریدهای میلیونی به آن‌ها تراول چک تقلبی داده بودند.

پس از این شکایت بلافاصله مأموران کلانتری نازی آباد در محل حاضر شده و متوجه شدند که زن و مردی جوان طی چند نوبت با ارائه چک پول‌های جعلی و تقلبی اقدام به خرید میلیونی لباس و لوازم آرایشی از کسبه کرده و متواری شده‌اند.

در ادامه مالباختگان به کلانتری فراخوانده شده و تحقیقات از آنان آغاز شد، همچنین از این افراد خواسته شد که در صورت مشاهده دوباره این افراد با پلیس تماس بگیرند، مدتی بعد یکی از کسبه در تماس با پلیس از حضور این زن و مرد در یک مغازه کت و شلوار فروشی خبر داد که بلافاصله مأموران در محل حاضر شده و این افراد را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

بدین ترتیب متهمان مورد بازرسی قرار گرفتند و تعدادی چک پول تقلبی نیز از آنان کشف و ضبط شد، آن‌ها در بازجویی‌های پلیسی به خرید اجناس با پول‌های تقلبی اعتراف و اعلام کردند که از اواخر مهر هر شب با حضور در یک مغازه در بازار نازی آباد اقدام به خرید لباس و لوازم آرایشی با چک پول‌های تقلبی می‌کردند و این اقلام را در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی با تخفیف و قیمت کمتر به فروش می‌رساندند.

این زن و مرد همچنین اعتراف کردند که پول‌ها را با قیمت پایین‌تر از یکی از شهرهای غربی کشور خریداری کرده‌اند که تحقیقات در این زمینه از سوی پلیس تخصصی در حال انجام است. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری با تأیید این خبر اعلام کرد که تا کنون شش نفر از شاکی‌های این افراد شناسایی شده‌اند و متهمان با پرونده تشکیل شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند.

دستگیری قاتل زن مرندی

فرمانده انتظامی مرند با اشاره به قتل یک زن سالخورده در این شهرستان گفت: قاتل در کمتر از سه ساعت شناسایی و دستگیر شد.

کاظم دهقانی افزود: خبر قتل زنی ۷۲ ساله به پلیس مرند گزارش شد که بلافاصله مأموران در محل حاضر و قتل این زن را تأیید کردند.

وی افزود: فرد مظنون که مردی ۴۲ ساله و یکی از بستگان مقتول بود در کمتر از سه ساعت در حوالی راه آهن تبریز هنگام سوار شدن به اتوبوس دستگیر شد. انگیزه قتل هنوز مشخص نیست.

سه کشته در تصادف مرگبار تیبا در اهواز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: حادثه برخورد خودروی تیبا با پایه برق در ورودی اهواز - الهایی به مرکز اورژانس ۱۱۵ اطلاع رسانی شد.

وی افزود: نیروهای امدادی مرکز فوریت‌های پزشکی بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه به محل مذکور اعزام شدند، ولی با توجه به شدت برخورد خودرو با پایه برق، سه نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند و علت وقوع این سانحه رانندگی از سوی پلیس راه خوزستان در حال بررسی است.

دستگیری زوج کلاهبردار در رودسر

یک مقام ارشد انتظامی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک زوج کلاهبردار از طریق نرم‌افزار رسیدساز جعلی آپ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی دو متهم این پرونده را شناسایی و با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه "واجارگاه" آن‌ها را دستگیر کردند، افزود: متهمان با مشاهده شواهد و قرائن به بزه انتسابی خود معترف شدند.

وی تصریح کرد: متهمان به بهانه خرید اجناس به مغازه‌های مختلف در سطح استان مراجعه و پس از خرید عنوان می‌کرند که پول نقد و کارت عابر بانک همراه ندارند و با دریافت شماره کارت عابر بانک مالک مغازه از طریق گوشی موبایل و استفاده از نرم‌افزار رسیدساز جعلی آپ، فروشنده را متقاعد می‌کردند که وجه به حساب آن‌ها واریز شده است.

این مقام انتظامی توضیح داد: تاکنون ۳۵ شاکی از شهرستان‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش در این خصوص شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه متهمان ۲۷ و ۲۹ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و این پرونده همچنان در جریان است، افزود: افراد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 453455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.