صدور بیش از ۱۲ هزار رأی برای پرونده‌های خودرو در تعزیرات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تاکنون ۱۷ هزار شاکی خودرویی داشتیم و برای بیش از ۱۲ هزار پرونده صدور رأی و بخش قابل توجهی از آراء نیز اجرا شده، همچنین بخشی از این پرونده‌ها در شعب بدوی یا تجدیدنظر در حال رسیدگی است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی اسفنانی، اظهار کرد: حدود پنج هزار شکایت در جریان رسیدگی قرار دارد البته احتمال می‌دهیم تعداد قابل توجهی هم بعد از این شکایت کنند چون اکنون شرکتی داریم که بیش از پنج هزار تعهد دارد اما تاکنون ۱۲۰۰ شکایت برای این شرکت ثبت شده است.

وی ادامه داد: هرچند امید داریم قبل از شکایت مشتریان، این شرکت تعهدات خود را ایفا کند تا شاهد تورم پرونده‌ها در تعزیرات نباشیم و بتوانیم به سایر حوزه‌های ضروری از جمله رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت و درمان یا معیشت مردم و تأمین اقلام ضروری بیشتر رسیدگی کنیم.

اسفنانی تصریح کرد: در پرونده‌های خودرویی، موضوع یک یا دو شرکت نیست و نمی‌توان انتظار داشت با یک تصمیم، نتیجه همه پرونده‌ها مشخص شود، ما ده‌ها شرکت خودرویی داریم که متأسفانه سازنده، مونتاژ کار یا واردکننده خودرو هستند و تقریباً همه اینها به نوعی با مشتریان خود دچار مشکل شده‌اند و این نشان می‌دهد وقتی همه اینها با مشتریان خود مشکل دارند بنابراین مشکل اساسی وجود دارد که باید رفع شود.

وی ادامه داد: در پرونده‌های خودرویی، همه شرکت‌های خودرویی تمام تقصیر را متوجه تحریم‌ها می‌کنند و می‌گویند بر اثر تحریم‌ها نتوانستیم خودرو یا قطعات آن را تأمین کنیم و در نتیجه در تحویل خودرو دچار مشکل شده‌ایم البته برخی درست می‌گویند.

مشکلات روند رسیدگی پرونده‌های خودرویی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: البته برخی از این شرکت‌ها به تعهدات خود ایفا نکرده‌اند به عنوان نمونه، شرکت‌های خودرویی که از سال ۹۶ به تعهدات خود عمل نکرده‌اند در حالی که در آن سال، مشکل تحریم به این وضع نبود بلکه از اواخر نیمه ۹۷ به این مشکل برخوردیم؛ در نتیجه آنها باید خودروهای تعهد شده را به مشتریان تحویل می‌دادند و این کوتاهی و عدم ایفای تعهد برای آنها ضمانت‌آور است و باید حتماً این کار را انجام دهند. اکنون تعزیرات در حال صدور رأی است اما واقعیت این است در برخی موارد با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

‌اسفنانی درباره مشکلات پرونده‌های خودرویی گفت: ممکن است مشتری زمان ثبت نام، یک مدل ماشین را نام نویسی کرده اما اکنون دیگر آن مدل اساساً امکان تولید ندارد و آن شرکتی که تهیه قطعات را انجام می‌داد اکنون نمی‌تواند قطعات و تجهیزات مورد نیاز را تأمین کند بنابراین تنها راه حل مشکل، جایگزینی خودروهای دیگر است اما شاید خودروهای جایگزین مطلوب مشتری نباشد یا مشتری توان خرید لازم را نداشته باشد و همه این موارد موجب بروز مشکلات در روند رسیدگی پرونده‌های خودرویی شده است.

اسفنانی به ایرنا گفت: پرونده‌های خودرویی پیچیدگی‌های خود را دارد و امیدواریم در فضای به وجود آمده به گونه‌ای عمل کنیم تا شرمنده مردم نشویم.

کد خبر 453449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.