جداسازی آب شرب از آب خام در فضای سبز گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: احداث مخزن یک هزار متر مکعبی ذخیره آب در بالادست مسکن مهر اقدامی ماندگار و زیر ساختی برای توسعه فضای سبز شهر است که در فاز نخست با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان لوله‌گذاری شد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امسال با اجرای ۱۵ کیلومتر لوله‌گذاری در سطح شهر آب شرب از آب خام جدا سازی شد، اظهار کرد: در دو میدان عملیات جداسازی آب انجام نشده است.

وی گفت: احداث مخزن یک هزار متر مکعبی ذخیره آب در بالادست مسکن مهر اقدامی ماندگار و زیرساختی برای توسعه فضای سبز شهر است که در فاز نخست با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان لوله‌گذاری شد، اما با توجه به اهمیت آن برای توسعه فضای سبز شهری عملیات اتمام این پروژه ادامه دارد.

شهردار گلپایگان افزود: پس از اتمام اجرای ادامه عملیات انتقال آب به طول پنج کیلومتر به مخزن یک هزار متر مکعبی ذخیره آب بالادست مسکن مهر، فرایند جداسازی آب شرب از آب خام انجام و سپس به طور ثقلی توزیع آب برای آبیاری فضای سبز و زمینه‌ای برای احداث پارک در حاشیه و شمال شهر که مطالبات مردم آن محلات است انجام خواهد شد.

شکرزاده افزود: اکنون آبیاری فضای سبز شهر گلپایگان از چاه‌های واقع در بلوار امام رضا (ع)، کمربندی شهر، پارک شهر و بلوار نماز و چاه آب گلخانه شهرداری و چاه پارک بانوان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای کامل عملیات لوله‌گذاری مخزن بالادست مسکن مهر آب تمام چاه‌ها به صورت مستقیم به مخزن یک‌هزار متر مکعبی انتقال داده می‌شود تا برای آبیاری فضای سبز شهری توزیع شود.

کد خبر 453446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.