علاقه به تحصیل موسیقی در خارج از ایران دارم

هنرمند برگزیده جشنواره موسیقی جوان گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین آرزوهایم تحصیل در رشته موسیقی دانشگاه تهران است. همچنین علاقه دارم تحصیلات موسیقیایی خود را در کشوری دیگر ادامه بدهم؛ به نظرم سطح سواد موسیقی و آموزش موسیقی در کشورهای دیگر بالاتر از ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور صادق‌نژاد هنرمند نوجوان اصفهانی است که امسال موفق به اخذ مقام نخست در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شد. این نوجوان متولد سال ۱۳۸۵ است و تنها ۱۴ سال دارد و در این سال‌ها توانسته جوایز مختلفی از جمله مقام برتر جشنواره «ضرب اصول» و عنوان برگزیده برتر در بخش تکنوازی در پنجمین همایش موسیقی اصفهان ترنم زنده رود را به دست آورد. او همچنین در دوره‌های پیشین جشنواره موسیقی جوان نیز مقام کسب کرده بود. صادق‌نژاد در مهر ماه ۱۳۹۷ به هنرستان موسیقی اصفهان ورود پیدا کرد و موسیقی را تا کنون به صورت حرفه‌ای ادامه داده است.

این هنرمند جوان در رابطه با آموزش‌های موسیقایی خود به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تنبک و تار می‌نوازم و در هنرستان ساز تخصصی من تار است. موسیقی را از سال ۸۹ با ثبت نام در دوره‌های موسیقی کودکان نزد ندا بیرجندی شروع کردم و بعد از آن در پنج سالگی ساز تنبک را نزد استاد جعفر قاضی‌عسگر آغاز کردم. از سال ۱۳۹۸ هم افتخار حضور در کلاس‌های استاد نوید افقه را داشتم. همچنین در سال ۹۶ ساز تار را نزد استاد امیر علی صمدانی شروع کردم و هم اکنون در محضر استاد حمیدرضا حسن پور مشغول به فعالیت هستم.

صادق‌پور درباره جشنواره ملی موسیقی جوان اظهار می‌کند: امسال جشنواره خیلی خوب بود، اما متأسفانه به علت شیوع ویروس کرونا جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد. درسی که امسال از جشنواره موسیقی جوان گرفتم این بود که موسیقی همیشه رقابت نیست و نباید همه چیز را به این دید نگاه کرد و باید دیدی مثبت به تمام موضوعات داشت. یکی از خوبی‌های این جشنواره هم این است که رقابت را ترویج نمی‌دهد. این را هم باید بگویم که این جشنواره که در اصل متعلق به جوانان است و آن طور که باید در رسانه‌ها بازتاب نداشته است و پوشش رسانه‌ای کمی در این زمینه وجود دارد.

او با اشاره به آرزوها و آرمان‌هایی که در ذهن دارد، توضیح می‌دهد: آرزوهای بزرگی دارم و هر چه بیشتر پیش می‌روم آرزوهایم بزرگ‌تر می‌شود، اما در حال حاضر یکی از بزرگترین آرزوهایم تحصیل در رشته موسیقی دانشگاه تهران است. همچنین علاقه دارم تحصیلات موسیقیایی خود را در کشوری دیگر ادامه بدهم؛ به نظرم سطح سواد موسیقی و آموزش موسیقی در کشورهای دیگر بالاتر از ایران است.

این هنرمند درباره زمینه مورد علاقه برای فعالیت هنری خود، خاطرنشان کرد: موسیقی رشته‌های زیادی دارد، من آهنگسازی مورد علاقه من بوده و قصد دارم در این زمینه فعالیت کنم؛ احتمالاً ممکن است در صورت لزوم سازی جهانی را هم یاد بگیرم.

کد خبر 453387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.