چه تفاوتی بین قرنطینه و ایزوله کردن وجود دارد؟

هر دو واژه قرنطینه وجداسازی به معنای دور بودن از دیگر افراد است، اما میزان دور بودن آن‌ها به این موضوع بستگی دارد که آیا بیمار هستند و یا سالم بوده اما در معرض ویروس قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا همه افراد را مجبور کرده است که اطلاعات خود را در مورد اصطلاحات بهداشت عمومی به روز کنند. گاهی اوقات گفته می‌شود که خود را قرنطینه کنید و گاهی اوقات از افراد خواسته می‌شود خود را ایزوله کنند، اما بین جداسازی یا ایزوله کردن و قرنطینه چه تفاوتی وجود دارد؟

قرنطینه کردن به معنای دور نگه داشتن فرد از عموم مردم است، به ویژه اگر او در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار گرفته باشد. هدف از قرنطینه کردن این است که مشخص شود آیا او به بیماری کرونا مبتلا شده است یا خیر. دستورالعمل "در خانه بمانیم" که بیشتر کشورها آن را اعلام کرده‌اند، همان مفهوم قرنطینه شدن است. قوانینی از این قبیل برای همه افراد جامعه، چه افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته باشند و چه دیگر افراد جامعه صدق می‌کند. قرنطینه کردن باعث می‌شود میزان شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

جدا سازی یا ایزوله کردن به معنای دور کردن فرد بیمار از افراد سالم است. در مورد بیماری کرونا، جداسازی یعنی ماندن در اتاق خواب شخصی یا یک محیط مخصوص دیگر، تا فرد در طول دوره بیماری خود با دیگر اعضای خانواده در تماس نباشد. بر اساس دستورالعمل‌های منتشر شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، افراد مبتلا به ویروس کووید -۱۹ باید به مدت ۱۰ روز پس از بروز علائم از دیگران دور باشد، البته به شرطی که دمای بدن آن‌ها پس از گذشت این دوره زمانی خود به خود و بدون مصرف هیچ دارویی به حالت طبیعی خود بازگردد.

افراد مبتلا به بیماری کرونا که خود را ایزوله کرده‌اند، نباید اتاق یا فضای مخصوص به خود را ترک کنند. یکی از اعضای خانواده باید برای آن‌ها آب و غذا بیاورد و پشت درب اتاق قرار دهد. بیماران کرونایی باید در صورت امکان از سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کنند و فضاهای مشترک را با دقت زیاد ضدعفونی کنند.

در نهایت می‌توان گفت که اگر بیمار نیستید، اما در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار گرفته‌اید، باید خود را قرنطینه کنید و در صورتی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اید، باید خود را ایزوله کنید و از دیگران دور باشید. با رعایت قوانین اعلام شده می‌توان مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا شد.

کد خبر 453372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.