آخرین جزئیات تعطیلی مدارس و مشاغل در اصفهان و ۸ شهرستان استان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: از فردا ۱۴ آبان‌ماه به مدت ۱۰ روز مرکز استان شامل کلانشهر اصفهان به اضافه بهارستان، سپاهانشهر و همه شهرهای کلانشهر اصفهان مشمول محدودیت فعالیت مشاغل ۳ و ۴ می‌شوند که شامل تعطیلی مدارس نیز است.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای پنج شهرستان استان شامل نجف‌آباد، سمیرم، خوانسار، گلپایگان، شاهین‌شهر محدودیت‌های مشاغل گروه‌های ۲، ۳، ۴ را تعیین کردیم که همه این محدودیت‌ها یک هفته تمدید و تا هفته آینده این محدودیت‌ها ادامه دارد.

وی افزود: در کنار این پنج شهر، سه شهرستان دیگر شامل شهرضا، کاشان و مبارکه را هم برای اعمال محدودیت‌ها اضافه شد که در این شهرها محدودیت گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: از فردا ۱۴ آبان‌ماه به مدت ۱۰ روز مرکز استان شامل کلانشهر اصفهان به اضافه بهارستان، سپاهانشهر و همه شهرهای چسبیده به کلانشهر اصفهان مشمول محدودیت فعالیت مشاغل ۳ و ۴ می‌شوند که این گروه شغلی آموزش و پرورش و مدارس را هم شامل می‌شود و تعطیلی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، زبانسراها در این گروه شغلی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر محدودیت مشاغل، محدودیت‌های تردد هم در این شهرها اعمال می‌شود که این محدودیت‌ها از بعدازظهر دوشنبه (دیروز) شروع شد و ورود همه پلاک‌های غیربومی به داخل مرکز استان و کلانشهر اصفهان ممنوع است و پلاک‌های بومی مرکز استان هم اجازه خروج از استان را ندارند.

غلامی در خصوص محورهای نظارت شده توسط نیروهای انتظامی گفت: شش محور استان در حال کنترل است که این محورها شامل محور کاشان به اصفهان در پلیس راه شاهین‌شهر، محور نائین به سمت اصفهان در پلیس راه سگزی، محور شیراز به اصفهان در گلوگاه، محور شهرکرد به اصفهان در فولادشهر و محور الیگودرز به اصفهان در دو نقطه فریدن و نجف‌آباد کنترل می‌شوند.

وی در خصوص تعطیلی مدارس، اظهار کرد: مدارس کلانشهر اصفهان و هشت شهرستان ذکر شده دارای اعمال محدودیت در استان به مدت ۱۰ روز تعطیل است.

به گزارش ایمنا، گروه شغلی شماره دو: شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیر غذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه: شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار: شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

کد خبر 453344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    6 0
    گروه حساس واقعا شامل زنان شاغل دارای بچه زیر ۳سال نیست؟!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 1
    دور کاری اداری بیمارستان‌ها که یک روز دورکاری باشه یک روز مرخصی اجباری که فایده نداره. هیچ کسی نمیره. یه فکری بکنید.