برگزاری مانور  "امداد و نجات در زمان بحران" در اراک

مانور "امداد و نجات در زمان بحران" به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل با همکاری بیمارستان امام خمینی (ره) و تیم‌های امدادی سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در محل این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مسعود آقا زیارتی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک، هدف از برگزاری این مانور را آمادگی آتش نشانان جهت مقابله با هرگونه بحران و حادثه در بیمارستان عنوان کرد و گفت: مراکز درمانی و بخصوص بیمارستان‌ها به واسطه وجود بیماران از جمله اماکنی هستند که در صورت بروز حادثه در آن نیاز به عکس‌العمل سریع و مدیریت بحران توسط نیروهای امدادی و آتش نشانی بیش از پیش دارند.

وی در ادامه افزود: در این مانور فرضی، آتشی که ساختمان را در بر گرفته، به علت عدم وجود راه‌های خروج اضطراری، عوامل بیمارستان را مجبور به انتقال بیماران و مصدومان حادثه به پشت بام کرده است.

آقا زیارتی تصریح کرد: با درخواست کمک از آتش نشانی، تیم‌های اطفای حریق و امداد و نجات از نزدیک‌ترین ایستگاه به بیمارستان خود را به محل رسانده و گروه‌های عملیاتی به سرعت تقسیم شده و اقدام به خاموش سازی آتش فرضی و انتقال بیماران به بیرون از ساختمان و نجات افراد گرفتار در پشت بام بیمارستان کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: در این مانور، آتش نشانان ضمن آشنایی با تجهیزات موجود در بیمارستان جهت استفاده در زمان بروز بحران، اقدام به بررسی و شناسایی تمامی محوطه بیمارستان کرده تا با آگاهی کامل در مواقع نیاز اقدام به امدادرسانی نمایند.

کد خبر 453265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.