تنبور شرق و غرب در اصفهان نواخته می‌شود

به مناسبت میلاد پیامبر وحدت، برنامه موسیقی «تنبور شرق و غرب» با اجراهایی از محمد یگانه و گروه خراسان، همچنین عبدالرضا رهنما و گروه زاگرس، به ترتیب روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ماه از صفحه اصفهان فرهنگ برای عموم مخاطبان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: موسیقی مقامی در نواحی مختلف ایران حال و هوای خاص خود را دارد و برخاسته از آئین‌ها و ویژگی‌های اقلیمی همان منطقه است، به همین دلیل تفاوت‌هایی بین موسیقی شرق و موسیقی غرب ایران وجود دارد.

وی افزود: از آنجا که ردیف دستگاهی ایران در آواز وامدار مکتب موسیقی اصفهان است و این شهر در مرکز کانون میان فرهنگی ایران بزرگ فرهنگی قرارگرفته، برگزاری برنامه «تنبور شرق و غرب» در آن می‌تواند حس وحدت میان موسیقی نواحی شرق و غرب را ایجاد کند و جلوه‌گر برهم‌کنش این میراث ناملموس باشد.

عطریان تصریح کرد: در برنامه «تنبور شرق و غرب» که به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت شامگاه ۱۲ و ۱۳ آبان ماه در هنر سرای خورشید برگزار می‌شود، دو گروه مهم و سرشناس موسیقی نواحی ایران برای مخاطبانی که به‌صورت مجازی از صفحه (isfahanfarhang) شاهد پخش این برنامه هستند، اجرای زنده دارند.

کد خبر 453243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.