ارائه گزارش سوم عملکرد مدیریت شهری شیراز تا ۲۰ روز دیگر

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گزارش سوم عملکرد شهرداری و شورا ظرف ۲۰ روز دیگر آماده می‌شود که آن را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرزاق موسوی امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری اظهار کرد: اصل اختلاف نظر در شورا وجود داشته و غیر قابل انکار است و در یک خانواده نیز اختلاف نظر اتفاق می‌افتد. اگر در اختلاف نظر مبنای آن منفعت شخصی یا گروهی باشد قطعاً پسندیده نیست و هیچکس آن را تأیید نمی‌کند اما اختلاف نظر و سلیقه مبتنی بر برداشت‌های مختلف و بر اساس اطلاعات، حتماً نیاز است و اساساً زمانی که مصوبات ما با تعدادی رأی موافق به تصویب می‌رسد به این معنا است که عده‌ای با این مصوبه موافق نبودند و نظرشان چیز دیگری بوده است.

وی افزود: اساساً شورا باید جای بحث و تحلیل مبتنی بر منافع ملی باشد. در بین شورا و شهرداری نیز این مسئله بوده و وجود خواهد داشت و به هر صورت شهرداری در حوزه‌های مختلف در بحث‌های کارشناسی با شورا دارد اما اینکه اختلاف نظرها به سمتی برود که فرد منافع شخصی خود را ببیند، کمتر رخ می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در فضای خوبی به سر می‌بریم و شورای شهر و شهرداری ارتباط خوبی با یکدیگر دارند، ادامه داد: رابطه شهرداری و شورا بسیار خوب بوده و امید است که استمرار داشته باشد اما خط قرمز همه ما تعهداتی است که به مردم داریم و تذکر حق قانونی شورای شهر است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دوستان در نطق‌های خود مطالبی را عنوان می‌کنند که شورا از شعارهای خود انحراف پیدا کرده است لذا پیشنهاد می‌کنم از همان‌ها سوال کنید مصادیق را اعلام کنند که در کجا انحراف ایجاد شده است.

موسوی ادامه داد: از نگاه من هیچ انحرافی ایجاد نشده و شورا و شهرداری در همان مسیر عمل می‌کنند ضمن اینکه اتفاقاً برای نشان داد اینکه طبق برنامه‌های که مصوب کردیم، گزارش سوم عملکرد شهرداری و شورا ظرف ۲۰ روز دیگر آماده شود که آن را منتشر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بودجه شورا بر اساس برنامه پنج سال تصویب شده که اتفاقاً صورت جلسه‌های مربوط به آن هم وجود دارد که امضا شده است و از نگاه بنده به عنوان کسی که در قانون مکلف به نظارت شده‌ام و باید مصوبات شورا را ابلاغ کنم، انحرافات وجود ندارد بلکه در مقایسه با گذشته بسیار دقت بیشتری اتخاذ می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نامه‌ای که شورا برای تعطیلی شیراز به استانداری نوشته، ادامه داد: تعطیلی مترو باعث می‌شود کارمندانی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و از لحاظ درآمدی تأمین حمل و نقل دیگری برایشان سخت است، متوسل به وسایل نقلیه عمومی دیگر مانند اتوبوس و تاکسی شوند که مشکلات را بیشتر می‌کند.

موسوی با اشاره به فراهم کردن فضا برای کم شدن مراجعات به شورای شهر، تصریح کرد: شماره تلفن‌هایی را برای ارتباط با اعضای شورا منتشر کردیم تا افراد متقاضی بتوانند تلفنی ارتباط برقرار کنند و از طریق این سیستم مشکلات مردم بررسی و حل شود.

وی ادامه داد: عملاً تعطیلی شورا را به این شکل رقم زدیم و امروز شاهد این هستیم که مراجعات مردم به شورا به حداقل رسیده اما در مجموعه شورا تعطیلی کارکنان نیاز به مصوبه کشوری دارد چون شامل سازمان‌های اداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: درخواستی که از استاندار داریم این است که از دولت مجوز تعطیلی شورا را بگیرد لذا شورا نمی‌تواند با تصمیم خود اقدام به تعطیلی کند اما از دورکاری استفاده شده و وقفه‌ای در کارها نیز به وجود نیامده است.

وی افزود: دیروز در جلسه شورا با حضور شهردار، مصوبه اختصاص ۹ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا مطرح و قرار شد شهردار در این خصوص گزارشی تهیه و تا چند روز آینده آن را کند؛ البته تاکنون بیش از ۹ میلیارد هزینه شده که در این رابطه اصلاحیه بودجه که در روزهای آینده توسط شهرداری ارائه می‌شود این عدد را مشخص می‌کند که پیش بینی شده نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برای کرونا هزینه شده است.

موسوی با بیان اینکه بزرگترین معضل شهر شیراز از لحاظ میزان تصادفات، وضعیت کمربندی است که وارد محدوده شهر شده و در حریم نیست، تصریح کرد: بارها مطالباتی از سوی راه و شهرسازی شده که پروژه آن را به شهرداری واگذار کند اما طبق قانون اختیار کمربندی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی اضافه کرد: پیشتر تعهداتی بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی بوده که وزارت کمترین توجهی به تعهدات خود نکرده اما شهرداری به لحاظ رعایت حال شهروندان تعهدات خود را عمل کرده است.

موسوی ادامه داد: موضوع باغات قصر دشت برای جلوگیری از مشکلاتی که به وجود می‌آید به منطقه شش شهرداری واگذار شده بود اما با شهردار صحبت کردیم که این امر نیاز به بررسی بیشتری دارد و با توجه به اینکه اگر این باغات در یک شهرداری متمرکز شود امکان دارد به نوعی دچار مشکل شود و از طرفی پراکندگی باغات فراتر از یک منطقه محدود است، نهایتاً شهردار تصمیم گرفت باغات قصرالدشت همچنان در ستاد زیرنظر معاونت شهرسازی باشد.

کد خبر 453193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.