اخاذی اینترنتی از دختر تهرانی

اخاذی اینترنتی از دختر تهرانی، آتش‌سوزی هولناک در رشت، گازگرفتگی دو کودک در هشترود، نجات گردشگران گرفتار در ارتفاعات برف ریز نیشابور و سانحه رانندگی در میبد با سه مصدوم را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از انتشار تصاویر خصوصی و دردسرساز شدن روابط و دوستی‌های اینترنتی قبل از ازدواج خبر داد و گفت: در پی شکایت دختری جوان به پلیس فتا و ارائه شکوائیه با دستور مقام قضائی با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و تهدید در شبکه‌های اجتماعی، خواستار رسیدگی شد.

سید نظام موسوی اظهار کرد: در گام اول کارشناسان پلیس فتا اقدام به ثبت اظهارات شاکی کرده و پس از آن با انجام تحقیقات فنی و تخصصی از حساب کاربری ایجاد شده در شبکه اجتماعی متوجه سرنخ‌هایی شدند که با پیگیری‌های بعدی توانستند فرد گرداننده صفحه شبکه اجتماعی را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار شد و طی بازجویی اولیه ابتدا منکر جرم صورت گرفته شد، اما در ادامه بازجویی‌های صورت گرفته و با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده راهی بجز اعتراف نداشت.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران توضیح داد: متهم پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال موجود در پرونده عنوان کرد با شاکیه قبلاً در ارتباط بودم و بعد از اینکه متوجه شدم قصد ازدواج با شخص دیگری را دارد نتوانستم تحمل کنم و به دلیل اینکه در مدتی که با وی تعامل داشتم از وی عکس‌های زیادی داشتم و تصمیم گرفتم با ایجاد یک اکانت در شبکه اجتماعی و بارگذاری عکس‌های شاکیه انتقام خود را از وی بگیرم.

وی با اشاره به اینکه پس از تکمیل پرونده و درج اعترافات متهم، پرونده به همراه شاکی و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای مربوطه ارسال شد، تصریح کرد: افراد باید این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشند که ایجاد ارتباط و دوستی قبل از ازدواج و اعتمادهایی که به واسطه این نوع ارتباط‌ها بین افراد صورت می‌پذیرد این امکان را به وجود می‌آورد که فرد در آینده درگیر مسائلی چون مزاحمت، اخاذی و غیره قرار گیرد، بنابراین توصیه می‌شود که عکس‌ها و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید، افراد می‌توانند هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

آتش‌سوزی هولناک در رشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به وقوع آتش‌سوزی خودروی سواری در پارکینگ آپارتمانی در بلوار مدرس رشت، گفت: در این حادثه شش نفر نجات یافتند.

شهرام مؤمنی با اشاره به گزارش وقوع یک حادثه آتش‌سوزی، اظهار کرد: این حادثه در خودروی پارک شده در پارکینگ یک آپارتمان سه طبقه رخ داده بود.

وی با بیان اینکه به محض دریافت گزارش، ۲۷ آتش نشان و افسر ارشد به همراه ۹ دستگاه خودروی اطفا به محل حادثه اعزام شدند، افزود: حادثه آتش سوزی سبب دود گرفتگی شدید آپارتمان سه طبقه شده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به زمان حادثه و خواب بودن ساکنان سریعاً عملیات نجات توسط تیم نجات آغاز شد، گفت: ضمن مهار آتش سوزی خودرو عملیات نجات شش نفر از ساکنین این آپارتمان نیز آغاز شد.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی اتصال سیم کشی خودرو بوده است، افزود: افراد محبوس شده در این آپارتمان به محل امنی منتقل شدند.

مؤمنی با تاکید بر اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت آپارتمان‌ها، ادامه داد: با توجه به اهمیت این مقررات باید در رعایت آن دقت و اقدام لازم صورت گیرد.

وی تأکید کرد: برای ساختمان‌های بلند باید از دودبند حریق استفاده شود تا در صورت بروز آتش سوزی دودهای حاصل از آن به طبقات فوقانی سرایت نکرده و موجبات گرفتار شدن ساکنین در دود و آسیب‌های جانی وجود نداشته باشد.

گازگرفتگی دو کودک در هشترود

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: با سرد شدن دمای هوا در استان و استفاده هم استانی‌ها از وسایل گرمایشی، بار دیگر حادثه‌ای تلخ را رقم زد.

در پی گزارش گازگرفتگی در هشترود به اورژانس این شهرستان، کارشناسان اورژانس به محل حادثه اعزام شده و گازگرفتگی و فوت دو کودک هفت و ۱۰ ساله را تأئید کردند، این دو کودک اهل محله گنجینه کتاب هشترود در اتاق خود مشغول استراحت بوده‌اند که دچار گاز گرفتگی شده‌اند.

لازم به ذکر است پدر این دو کودک از کادر ۱۱۵ بیمارستان هشترود است.

نجات گردشگران گرفتار در ارتفاعات "برف ریز" نیشابور

سه تیم امداد کوهستان نیشابور گردشگران گرفتار در ارتفاعات برف ریز را نجات دادند و معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور در این زمینه گفت: هشت ساعت جست‌وجو در کوه‌های "برف ریز" پایانی خوش داشت، گروهی که برای گردش به این منطقه رفته بودند، گم و بعد توسط تیم امدادی کوهستان پیدا می‌شوند، تیم امدادی ۱۲ نفر بودند و از دو محور جداگانه به سمت دره رفتند تا ردی از دو خانواده نیشابوری پیدا کنند.

وی ادامه داد: دره عزرائیل که در ۲۰ کیلومتری نیشابور قرار دارد؛ مسیری صعب‌العبور است که دسترسی آن منطقه با خودرو امکان‌پذیر نیست و دو خانواده در مسیر برگشت با مشکل برخورد کردند و آن‌ها مسیر جدیدی را انتخاب کرده بودند که پیش از این هیچ گردشگر و کوهنوردی از آن عبور نکرده بودند و این دو خانواده که هفت نفر بودند، بعد از تاریک شدن هوا گم می‌شوند.

اسماعیل شاه‌بیگی گفت: بعد از اینکه مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان در جریان گم‌شدن این گردشگران قرار گرفت و اعلام شد که هفت نفر در ارتفاعات برف ریز دره عزرائیل گرفتار شده بودند و سه تیم از نجاتگران امداد و نجات کوهستان شعبه نیشابور به موقعیت اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: همراه بودن دو کودک و دو زن با حادثه‌دیدگان حساسیت انجام عملیات را دوچندان کرده بود و دو کودک سه ساله و هفت ساله همراه گروه بودند و همین کودکان هم حرکت گروه را با کندی روبه‌رو کرده بود و آن‌ها به دلیل تاریکی هوا در دره‌ای معروف به دره عزرائیل راه را گم کردند و امکان ادامه مسیر را نداشتند.

معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور افزود: سه تیم اعزامی که از مجرب‌ترین تیم‌های امداد کوهستان نیشابور بودند بعد از ساعت‌ها کوهنوردی در تاریکی شب سرانجام با حضور به موقع نجاتگران، صحیح و سلامت به منطقه امن منتقل شدند.

۳ مصدوم در سانحه رانندگی در میبد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی میبد گفت: این حادثه بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پراید، سمند و یک دستگاه موتورسیکلت روبروی شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد رخ داد.

وی افزود: یکی از مصدومان با بالگرد به بیمارستان شهید صدوقی یزد اعزام شد و دو مصدوم دیگر این حادثه نیز با کمک امدادگران پایگاه اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد منتقل شدند تا مراحل درمان برای آن‌ها انجام شود.

کد خبر 453190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.