آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی در انگلستان

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در پی افزایش باور نکردنی انتشار ویروس کرونا از آغاز قرنطینه در سراسر کشور، درست مشابه با ماه‌های آغازین ظهور بیماری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی با عصبانیت تمام، از اعمال اقدامات جدید برای مهار شیوع ویروس کرونا از پنجم ماه نوامبر خبر داد. پیش از این شایعاتی در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر تصمیم دولت برای قرنطینه سراسر کشور و بروز اختلاف نظر بین اعضای حزب محافظه کشور منتشر شده بود که خشم نخست‌وزیر را در پی داشت. در واقع، جانسون برای رسیدن به تصمیم قرنطینه ملی، مبارزه با دو حزب مخالف را پیش‌رو داشت اما در نهایت و با عصبانیت شدید از قرنطینه سراسر کشور درست مشابه با ماه‌های ابتدایی ظهور بیماری کووید -۱۹ خبر داد.

در یک طرف مبارزه، خود جانسون، تعدادی از اعضا کابینه‌اش و متخصصان حوزه سلامت وجود داشتند که مایل به معرفی محدودیت‌های جدید نبودند اما اعمال آن‌ها را نیز غیرقابل اجتناب می‌دانستند و در طرف مقابل آن‌ها، اعضای حزب محافظه‌کار قرار داشتند که قرنطینه کشور را برابر با رکود دوباره اقتصاد فرض می‌کردند. در این میان نیز، سر کی‌یر رادنی استارمر، رهبر حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون بریتانیا وجود داشت که بر این باور بود دولت باید از هفته‌ها پیش و درست پس از تجربه علائم شیوع موج دوم ویروس کرونا باید قرنطینه ملی اعلام می‌کرد.

در هر حال، قرنطینه ملی بریتانیا از پنجم نوامبر آغاز خواهد شد و مقررات زیادی را بر مردم اعمال خواهد کرد. به عنوان مثال طی دوران قرنطینه، مردم حق خروج از منازل خود را جز برای امور ضروری یا اهداف کاری و آموزشی ندارند. از سوی دیگر جلسات خانگی یا گردهمایی‌ها در باغ‌ها ممنوع است با این حال جلسات عمومی برگزار می‌شود مشروط بر اینکه از هر خانواده تنها یک نفر به عنوان نماینده شرکت کند. علاوه بر این رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر فروشگاه‌های غیرضروری موظف به تعطیلی مراکز خود هستند و مهم‌تر از همه اینکه باشگاه‌های ورزشی و مراکز تفریحی به طور کامل فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

کد خبر 453161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.