نامه وزارت علوم برای رونق فعالیت‌های فناورانه/کافه سرمایه در جشنواره شیخ بهایی گشوده میشود

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعال شدن کافه سرمایه در جشنواره ملی شیخ بهایی خبر داد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین رحیمی شعرباف روز دوشنبه در نشست خبری پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که به صورت مجازی با رسانه‌ها برگزار شد، افزود: یکی از رویدادهای مهم که در ۱۸ سال اخیر به همت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان فراهم شده، جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی است.

معاون وزیر علوم درباره رویداد کافه سرمایه گفت: یکی از رویدادهای جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، کافه سرمایه است. در این کافه پیشاپیش نه صاحب ایده و کسب و کار را دعوت می‌کنیم که ایده‌ها را مطرح کند و نه فناوری‌های نوپدید کسب و کارهای رشد یافته را معرفی می‌کنیم که در معرض داوری قرار گیرند.

رحیمی شعرباف افزود: کافه سرمایه بستری است که با باز شدن درب این کافه، صاحبان ایده، فن و نوآوری و سرمایه گذاران در آن حضور می‌یابند، با صاحبان ایده ارتباط برقرار می‌کنند و به توافق مشترک می‌رسند.

وی درباره نقش مهم این جشنواره تاکید کرد: مهم‌ترین نقش جشنواره ملی این است که اصحاب ایده حوزه فن آفرینی را شناسایی و زمینه طرح ایده‌های کسب و کار را فراهم می‌کند؛ همین طور آن‌ها را به نوعی رقابت مثبت و سازنده وادار می‌کند. آن‌هایی که از نظر فنی و اقتصادی توجه پذیر و تاثیرگذار هستند، انتخاب می‌شوند و در معرض دید سرمایه گذاران قرار می‌گیرند.

رحیمی شعرباف اظهار داشت: در نهایت تعدادی که به محصولات مورد نیاز کشور تبدیل می‌شوند، در این رویداد شرکت می‌کنند. در واقع زنجیره از ایده تا پدیده یا از علم تا عمل از یک طرح کلی و مفهومی کسب و کار فراهم می‌شود.

این مسوول وزارت علوم ادامه داد: در این رویداد فن آفرینان کشور هم امکان حضور دارند و فناوری خود را در معرض رقابت و داوری قرار می‌دهند. در جشنواره امسال برنامه‌های کسب و کار این فناوری‌ها به هیأت داوران شهرک ارائه شده است و مورد ارزیابی و داروی قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت علم و فناوری در کشور، اظهار داشت: نظام علم و فناوری کشور در ۲۰ سال اخیر از آموزش به علم، تحقیق و پژوهش کوچ کرد و در یک دهه اخیر به ویژه اهمیت ویژه‌ای برای فناوری و تولید دانش فنی قائل شد. همچنین در دو تا سه سال اخیر تجاری سازی نتایج تحقیقات و فعالیت‌های فناورانه مورد اهتمام جدی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: در نیمه دوم آذرماه هفته پژوهش برگزار می‌شود.هر چند این هفته جایگزین پارک و دانشگاه و پژوهشگاه نمی‌شود، اما نقش تشویقی، ترویجی و زمینه ساز در کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به نامه‌ای که خطاب به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نوشته است، خاطرنشان کرد: امسال به رغم شرایط کرونایی، بسیاری از فعالیت‌ها باید کاستی بگیرد، اما در نامه‌ای به همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اعلام کردم که بخش پژوهشی و قناوری ما پرشتاب‌تر و عمیق‌تر از گذشته باید فعال باشد. این رویدادها با توان هر چه بیشتر برقرار است و سعی در گسترش بیشتر آن داریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 453134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.