۴۰ درصد موقوفات استان اصفهان فاقد سند است

معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سالانه یک هزار سند برای موقوفات استان اصفهان صادر می‌شود و همچنان ۴۰ درصد موقوفات این استان فاقد سند است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمود نصر اصفهانی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و بررسی فعالیت‌های ثبتی در ادارات اوقاف و امور خیریه ۲۴ شهرستان اصفهان اظهار کرد: این جلسه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ۶ ماهه ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه احیای موقوفات و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با توجه به حجم اقدامات صورت گرفته مقرر شد به صورت ویژه در مرکز استان برنامه فوق‌العاده طی دو روز در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه که مراجعه کننده در ادارات ثبت احوال وجود ندارد نسبت به صدور ۵۰۰ برگ سند تک برگ اقدام شود.

معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه صدور اسناد برای موقوفات است، افزود: صدور اسناد از سال ۸۸ تاکنون جهش خوبی داشته و به صورت میانگین سالانه ۹ هزار سند برای موقوفات کشور صادر شده است.

وی سهم استان اصفهان در ثبت موقوفات را سالانه یک هزار مورد اعلام کرد و گفت: استان اصفهان در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری را در سطح کشور دارد.

حجت‌الاسلام نصر اصفهانی تصریح کرد: باید توجه داشت که هنوز ۴۰ درصد از موقوفات استان اصفهان فاقد سند است و در این زمینه همچنان نیاز به فعالیت مضاعف‌تری داریم.

کد خبر 453118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.