محدودیت ورود و خروج در ۵ محور اصلی اصفهان/ فعالیت قرارگاه حافظان سلامت محله آغاز شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آغاز طرح محدودیت‌های رفت و آمد به شهر اصفهان، گفت: محدودیت‌ها در پنج محور اصلی شهر اصفهان در حال اجراست.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز طرح محدودیت آمد و شد به شهر اصفهان از ساعت ۱۲ ظهر امروز، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با شیوع کرونا استان مقرر شد تیم‌های پلیس راه و نیروهای راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در پلیس راه‌های مبارکه، سجزی، فولادشهر، شاهین شهر و دامنه از ظهر امروز برای اجرای مصوبات مستقر شوند.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور مبنی بر اعمال محدودیت‌ها در مراکز ۲۵ استان از جمله اصفهان، خروج خودروهای شخصی پلاک‌های بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی (غیر استانی) تا روز جمعه ۱۶ آبان ممنوع است از این رو عوامل پلیس راه با هرگونه تخلف در این مدت برخورد می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به مصوبه وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیت در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور، محدودیت‌های کرونایی در پنج شهرستان گلپایگان، خوانسار، شاهین‌شهر و میمه، نجف آباد و سمیرم تا یک هفته دیگر تمدید شد ضمن اینکه چهار شهرستان اصفهان، کاشان، شهرضا و مبارکه نیز بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان به لیست محدودیت‌ها اضافه شدند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه محدودیت‌های شغلی در این شهرستان‌ها از تاریخ ۱۴ آبان به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در این شهرستان‌ها تا ۲۳ آبان ماه متوقف و تعطیل خواهد بود.

آغاز به کار قرارگاه حافظان سلامت محله از امروز

وی با بیان اینکه از امروز فعالیت قرارگاه حافظان سلامت محله در سطح استان اصفهان آغاز شد، گفت: سپاه صاحب الزمان در راستای اجرای فرمان رهبر انقلاب مبنی بر آموزش همگانی برای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا این برنامه را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف، اوقاف و صدا و سیمای مرکز استان با محوریت مساجد در ۳۰۵ محله و روستای شهرستان اصفهان و یک هزار محله در سطح استان اجرا می‌کند.

شیشه فروش با بیان اینکه فعالیت این رزمایش ۳۰ هزار نفره از امروز آغاز شده، گفت: بسیج حداکثری امکانات و اطلاع رسانی و آموزش شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کمک به سالخوردگان و افراد ناتوان، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های معیشتی و آموزشی از جمله اهداف قرارگاه‌های حافظان سلامت است.

وی همچنین به اجرای طرح آمران سلامت در اصفهان اشاره کرد و افزود: این طرح که به همت هلال احمر اصفهان با هدف آموزش شیوه نامه‌های بهداشتی از پنجم آبان ماه آغاز شده است تا ۱۵ آبان ادامه دارد و ۶۰۰ نفر از جوانان و داوطلبان این جمعیت در قالب ۳۰۰ اکیپ در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح محدودیت چهار روزه رفت و آمد به مراکز ۲۵ استان کشور از ساعت ۱۲ ظهر امروز دوشنبه دوازدهم آبان آغاز شد و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ماه اجرا خواهد شد. بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت کشور، پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند همچنین خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌شوند.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیر غذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره ۴ شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

کد خبر 453116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.