توسعه فعالیت‌های هنری کانون مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: فعالیت‌های کانون‌های مساجد از معبر شبکه رابطین فهما (فرهنگ و هنر مسجد ایران) توسعه می‌یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در مراسم افتتاح مجازی شبکه رابطین فهما گفت: با راه اندازی این شبکه همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند هر لحظه عملکردشان را مشاهده کنند؛ ضمن اینکه در بستر فوق می‌توان کانون‌های غیرفعال را ارتقا داده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کنیم. همچنین به کانون‌های مساجدی که در برنامه‌ها فعال نیستند کمک کنیم، چراکه فعال بودن هر کانون در یک محله زمینه ساز پیشرفت محله را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صدور الکترونیکی مجوز فعالیت برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درخواست داریم که دریافت مجوزهایشان را از این طریق پیگیری کنند.

ارزانی همچنین از رایزنی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با دیگر دستگاه‌ها به منظور بهره‌مندی از حمایت‌های این مجموعه‌ها از کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش و ارتقا اعضا و فعالان کانون‌های مساجد اهمیت به سزایی دارد، این آموزش‌ها برای همه ما لازم است که در همه عرصه‌ها به روز باشیم. مقام معظم رهبری تاکید کردند که از بستر فضای مجازی برای انتقال پیام اسلام به دنیا بهره ببرید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: علاوه بر آن می‌توان از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در آموزش و پیشگیری از ویروس کرونا بهره برد، مقام معظم رهبری در جلسه اخیرشان با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد، بسیج، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آموزش و پیشگیری از این بیماری تاکید کردند.

مرتضی طاهریان معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در سلسله جلساتی که با رابطین کانون‌های مساجد خواهیم داشت فرآیندهای این طرح را بیان خواهیم کرد و شما نیز در بستر فضای مجازی به دیگر رابطین کانون‌ها منتقل کنید و مشکلات و موانع موجود را به ما اطلاع دهید.

وی با بیان اینکه شبکه رابطین فهما کار جدیدی است که در سیستم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور انجام می‌شود، افزود: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد و امسال نیز با اشکالات و ابهاماتی روبرو است و ضرورت دارد برای اثربخشی این طرح رابطین فهما در ادامه مسیر ما را یاری برساندند.

طاهریان ادامه داد: پورتال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور زمینه برقراری تعاملات کانون‌ها با ستاد فهما را فراهم کرد و در قدم دوم موجب ثبت فعالیت کانون‌ها و سپس ثبت اعضا و شناسایی کانون‌های الگو شد و بر اساس رویداد ملی فهما کانون‌های مساجد برتر معرفی شدند و در حال حاضر نیز شبکه رابطین فرصت ارتباط گیری و تعامل شما با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور را فراهم کرده است.

در شبکه رابطین فهما در مجموع هزار و ۲۳۰ کانونِ رابط و ۲۴۲ نفر رابط شهرستان حضور داشته و فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه شبکه مذکور با هدف تسهیل و تسریع در ارتباطات میان کانون‌ها راه اندازی شده است.

کد خبر 453107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.