حداقل سن برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصلاحات شده در جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، شرایط سنی برای حضور در انتخابات از ۴۵ تا ۷۰ سال به ۴۰ تا ۷۰ سال تغییر کرد.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد اصلاح طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که کلیات آن در صحن علنی امروز مجلس به تصویب رسید بررسی شد و اصلاحاتی در جزئیات این طرح اعمال شد.

وی افزود: بر اساس اصلاحات شده در جزئیات این طرح، شرایط سنی برای حضور در انتخابات از ۴۵ تا ۷۰ سال به ۴۰ تا ۷۰ سال تغییر کرد و همچنین میزان سوابق اداری از ۸ سال به ۶ سال کاهش یافت. بر اساس این تغییرات، استانداران نیز امکان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در ادامه جلسه نیز گزارشی پیرامون وضعیت انتظامی و امنیت کشور از سوی جانشین نیروی انتظامی ارائه شد و بنا شد طرحی با محوریت مجلس به منظور رفع خلأهای قانونی برای جلوگیری از سرقت‌ها و کاهش جرایم اجتماعی ارائه شود.

حدادی در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی تمامی توان خود را به کار گرفته است تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کند.

کد خبر 453061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.