۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
لغو «طرح زوج و فرد» در مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها در مشهد تا اطلاع ثانوی لغو شد.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و همه‌گیری این ویروس و کاهش تردد خودروها در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر طبق نظر پلیس راهور و دریافت مجوز از استانداری خراسان رضوی طرح زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر مشهد تا اطلاع ثانوی کنسل شده است. این تصمیم برای برای کاهش ازدحام شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی و امکان بهره‌گیری از وسایل نقلیه شخصی در هسته مرکزی شهر گرفته شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از اجرای یک‌هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه عمرانی در این کلانشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی به غیر از پروژه قطار شهری در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم در حال اجراست که با وجود شرایط اقتصادی موجود حدود ۶ هزار شغل ایجاد کرده است.

کاظمی به اجرای خط سه قطار شهری مشهد اشاره و اضافه کرد: با تأکیدات شهردار و شورای شهر برای تسهیل دسترسی به حرم مطهر قول می‌دهیم سال ۱۴۰۰ فاز اول خط سه را به باب الجواد (ع)، خط دو در میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا (ع) متصل کنیم که با این کار دسترسی به حرم مطهر از طریق قطار شهری از نقاط مختلف شهر امکان پذیر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سه سطح از تقاطع چهار سطحی آزادگان تا پایان سال، تقاطع غیر همسطح ابوطالب که شهرک نوید را به مرکز شهر متصل خواهد کرد در ۲۲ بهمن، تقاطع غیر همسطح مصلی که دسترسی جدیدی به حرم مطهر ایجاد می‌کند تا پایان سال، دوربرگردان زیر گذر شهید برونسی که در حال اجراست و بازگشایی مسیر کوشش به خلج نیز تا ۲۲ بهمن آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 453060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.