از درخواست تعطیلی شیراز تا تغییر نام پیاده‌راه سلامت به گذر استاد شجریان

تاکید بر لزوم تعطیلی و بسته شدن ورودی‌های شیراز، توجه به بازنگری در شعار شورای شهر اصلاح‌طلب، توجه به هویت وحدت‌آفرین شیراز و تصویب نامگذاری یک گذر به نام محمدرضا شجریان مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه شورای شهر شیراز بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی این شورا با بیان اینکه مدیریت شهری برای مقابله با گسترش بیماری تلاش بسیاری کرده، اظهار کرد: صرف تعطیلی مترو و اتوبوس راه حل اساسی برای مقابله با شرایط حاد شیوع کرونا نیست و در همین زمینه نامه‌ای خطاب به استاندار نوشته شده است.

وی با بیان اینکه دولت باید برای حمایت آسیب‌دیدگان در دوران کرونا چاره‌ای بیندیشد، افزود: شرایط افرادی که هزینه زندگیشان وابسته به درآمد کار روزانه است غیرقابل تحمل است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شهردار شیراز مجموع اقداماتی که جهت جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش رجوع مردم به شهرداری انجام شده را در جلسه بعدی شورا ارائه می‌دهد و شورا از دیگر دستگاه‌ها نیز می‌خواهد که گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از تقاطع شهیدان یغمور و پایان حفاری خط دو مترو شیراز در این شرایط سخت اقتصادی به همت مدیران شهرداری قابل تقدیر است.

به گزارش ایمنا، در بخشی از متن نامه شورای شهر به استاندار فارس که رئیس شورا به آن اشاره کرد آمده است:

"جای بسی تأسف است که مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی، همچنان اصرار به استفاده از شیوه‌های سنتی و مرسوم دارند و زیرساخت‌های دولت الکترونیک را در پستویی رها کرده‌اند.

در چنین شرایطی که هر روز آمار نگران کننده منتشر می‌شود، اعضای شورای شهر شیراز امیدوارند با تدبیر جنابعالی، شبکه بزرگ دولت الکترونیک وارد مدار خدمت رسانی مردم شده و حجم مراجعه شهروندان به اداره‌ها و شهرداری کاهش یابد و ساختار اداری و مدیریتی استان به ویژه اداره‌های مستقر در کلانشهر و شهرداری شیراز، خود را ملزم به استفاده از زیرساخت‌های دولت الکترونیک کنند.

از طرفی به اعتقاد اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و بر اساس تجارب چند ماه گذشته، تعطیلی موقت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون تعطیلی شبکه اصناف و اداره‌ها و بدون توجه به کنترل ورودی و خروجی شهر شیراز، نمی‌تواند برای مقابل با ویروس کووید ۱۹ راهگشا باشد.

لذا شایسته است، دستور فرمائید با تصمیمات کلان و جلب همراهی مدیران کل اداره‌ها و صاحبان اصناف در شهر شیراز به مدت یک هفته با تعطیلی کامل، همراه با کنترل ورودی و خروجی شهر و جلوگیری از سفرهای غیرضروری، مانع زیان بیش از پیش در شهر شیراز شوند."

در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه اصلاح طلبان در چهارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی فعالیت کرده و برانداز نیستند، افزود: مشترکات اصلاح طلبان و اصولگرایان، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی بوده و اصلاح طلبان تصمیماتشان، برآمده از نظرات مردم است.

احمدرضا دستغیب با بیان اینکه شفافیت یکی از شعارهای اصلی شورای دوره پنجم بود، افزود: سه سال قبل، پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با شعارهای اصلاح طلبانه شروع به کار کرد و اقبال عمومی مردم به این شعارها، شفافیت، مردم محوری و پاکدستی موجب شد که لیست اصلاح طلبان، با آرای باورنکردنی برای این دوره شورا رأی آورد.

وی ادامه داد: شورا باید با بازنگری مجدد این شعارها، مسیر خود را اصلاح کرده و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری کند و مشخص شود چه اندازه به اهداف خود دست یافته است.

دستغیب تصریح کرد: باید در اجرای هر پروژه شهرسازی، پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آن با تکیه بر شعار مردم‌محوری شورا تهیه شود.

وی گفت: امید است در فرصت باقیمانده از عمر شورای پنجم، نسبت به تملک ساختمان شهر روستای سابق، واقع در میدان امام حسین (ع) و تبدیل آن به مجموعه فرهنگی طبق مصوب کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا و تملک باغ میراثی مینو واقع در خیابان خیام در قالب عنوان بازآفرینی محور زند اقدام شود.

احمد تنوری عضو دیگر شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه شیراز در طول تاریخ پرافتخار خود، نمونه واقعی وحدت میان مذاهب اسلامی بوده، گفت: علیرغم حضور پرشمار شیعیان در شیراز از بدو شکل‌گیری آن اما بسیاری از مشاهیر شیراز و فارس به باور اکثر پژوهشگران از اهل‌سنت بوده‌اند و این خود یکی از عوامل نگاه احترام‌آمیز جهان اسلام به شهر شیراز و اقلیم پارس است.

وی اضافه کرد: از این ظرفیت شهر شیراز، در راستای تحقق بیشتر تقریب مذاهب و وحدت اسلامی که همواره از جمله اهداف و سیاست‌های عالیه نظام بوده است، به دلیل انتصاب یا انتخاب مسئولان بی‌اطلاع یا کم‌اطلاع از اهمیت این موضوع بهره کافی گرفته نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: عملکرد شهرداری شیراز و سایر نهادهای مسئول در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی، در ارتباط با موضوع مهم وحدت اسلامی به خصوص تبلیغات شهری قابل قبول نبوده و به نظر می‌رسد اراده‌ای در این شهر برای بازنشر بیانات و اوامر ولی فقیه در موضع وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: اگرچه اینگونه موارد از تکالیف شهرداری نیست، اما بهتر است با ارائه طرح یا لایحه‌ای برای پرهیز از اینگونه کم‌توجهی‌ها، تکالیف شهرداری در هر یک مناسبت‌های رسمی طی مصوبه شورای شهر ابلاغ شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه امام جمعه اهل تسنن شیراز به‌مناسبت هفته وحدت سخنرانی کرد و با توجه به ایراد فرمانداری شهرستان شیراز درباره لزوم نامگذاری گذری به نام استاد محمدرضا شجریان و نصب سردیس وی، پیاده‌راه سلامت حدفاصل پل معالی‌آباد تا بلوار شاهد به نام «گذر استاد محمدرضا شجریان» به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید؛ همچنین شهرداری شیراز موظف شد برای ساخت سردیس مرحوم استاد محمدرضا شجریان اقدام و آن را در همان گذر نصب کند.

کد خبر 453048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.