بررسی وضعیت حمل‌ونقل عمومی بندرعباس در صحن شورا

دویستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش عملکرد هفت ماهه سالجاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام باوقار رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یکی از ارکان توسعه شهری محسوب می‌شود و فراهم کردن زیرساخت‌های آن نقش مهمی در ارائه خدمات بهینه به شهروندان دارد.

وی با بیان لزوم توزیع برابر و عادلانه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر افزود: در بلوار امام حسین (ع) و مسیرهای فرعی این بلوار تعداد تاکسی و اتوبوس کم بوده و می‌توان برای حل مشکل حمل و نقل عمومی در این منطقه تعدادی تاکسی و اتوبوس‌های مسیر بلوار امام خمینی را به آنجا اختصاص داد تا خدمات بهینه‌تری به شهروندان ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود تاکسی در مسیر بلوار امام حسین (ع) که مسیر پرترددی است، پیشنهاد می‌شود با یک برنامه‌ریزی مدون ظرف یک ماه آینده شاهد افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در این مسیر برای ارائه خدمات به مردم باشیم.

مجید عسکری زاده، عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس دراین جلسه گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم شهر حمل ونقل بوده و شهرداری به عنوان متولی توسعه شهر ضروری است که در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

عسکری زاده افزود: اجرای پروژه بی‌آرتی از سوی شهرداری بندرعباس در راستای ایجاد رفاه شهری بیان شده و نیازمند است که هر چه زودتر به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری در راستای کاهش معضل ترافیک و همچنین حفظ جان و سلامت شهروندان پل‌های عابرپیاده در شهر نصب کرده است که جایگاهی برای نصب انواع بیلبوردهای تبلیغاتی شده‌اند و لازم است هر چه سریع‌تر برای رفع این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

عسکری زاده به وضعیت خدمات حمل و نقل عمومی در شهرک پیامبر اعظم (ص) اشاره و اظهار کرد: خدمات حمل و نقل عمومی در این شهرک به حال خود رها شده است و اصلاً وضعیت خوبی ندارد و باید در این زمینه برای ارائه خدمات مناسب‌تر به ساکنین این شهرک برنامه ریزی صورت گیرد تا مشکل شهروندان این شهرک برطرف شود.

وی گفت: ایستگاه‌های اتوبوس شهر که محلی برای فروش میوه و سوپر مارکت شده است قرار بود جمع آوری شود که تاکنون محقق نشده است.

همچنین رضا حیدری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: تاکسی‌های فرسوده و رها شده در شهر هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند چون چهره شهر را نازیبا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: رسالت شهرداری ارائه خدمات بهینه به شهروندان است و حمل ونقل عمومی نیز در توسعه شهر و ارائه خدمات به آن‌ها نقش اساسی دارد.

حیدری زاده گفت: دوربرگردان میدان علی ابن ابیطالب(ع) از ضلع شرق به غرب قبل از میدان مدتی است که در حال بازسازی بوده و پر از خاک و خاکروبه شده است که نیازمند است تکمیل آن سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

جواد بلارک عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: احداث ایانه مسافربری جدید در بلوار راه آهن بلاتکلیف مانده است و از وضعیت خوبی برخوردار نیست لذا باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

بلارک با اشاره به اینکه سرعتکاه و سرعتگیرها در خیابان‌های شهر بندرعباس مشکلات بسیاری را برای تردد رانندگان به وجود آورده است، اظهار کرد: در سطح خیابان‌های شهر بندرعباس سرعتکاه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که به‌صورت غیراستاندارد ایجاد شده‌اند و می‌توان گفت خود آن‌ها عاملی برای ایجاد تصادفات هستند.

وی گفت: نصب دستگاه کارتخوان در تاکسی‌های شهر با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار کار خوبی بود و بهتر است که تعداد این تاکسی‌ها نیز افزایش یابد تا بتوانیم در کاهش شیوع بیماری کرونا نقش بسزایی داشته باشیم. اما برخی رانندگان تاکسی هم برای اینکه به آنها مالیات تعلق نگیرد از این دستگاه استفاده نمی‌کنند

آبتین امیری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در سطح شهر نیازمند حمایت اعتباری بوده و بدون یک اراده تخصیص اعتبار اتمام این پروژه‌ها با چالش همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرداری بندرعباس دست به برخی امور مهم عمرانی زده اما افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، شهرداری‌ها از جمله شهرداری بندرعباس را دچار چالش کرده است.

رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: بدون تأمین منابع نمی‌توان کارهای بزرگ انجام داد، نمی‌توان به یک مدیر متخصص و موفق گفت، اگر نمی‌توانی کاری انجام دهی کنار برو و مدیریت را رها کن بلکه باید اول به او منابع و امکانات داد و بعد از آنها گزارش کار خواست.

وی اضافه کرد: تا برخی تصمیمات مهم و کلان توسط مدیران فرادستی گرفته نشود مشکلات نهادهای اجرایی مثل شهرداری‌ها حل نخواهد شد.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: برخی مدیران مدام برای اتمام پروژه‌های شهرداری جلسه می‌گیرند، ولی بدون تعیین منبع مالی مشخص و تحقق یافتنی، اتمام این پروژه‌ها با عقل و منطق همخوانی ندارد.

امیری اضافه کرد: از نیروهای متخصص شهرداری حمایت می‌کنیم، کار شورا فقط انتقاد کردن نیست بلکه حمایت از نیروهای توانمند نیز وظیفه شوراست.

وی گفت: از حقوق کارگران حمایت می‌کنیم، قول دادیم در دوران ما در شورا هیچ کارگری اخراج نشود و تاکنون این وعده را عملی کرده‌ایم. حفظ امنیت شغلی کارگران در شرایط بحرانی امری دشوار است اما قول می‌دهیم این مسأله را مدیریت کنیم.

کد خبر 453046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.