اصناف با پرداخت عوارض شهرداری را یاری کنند

شهردار فریدونشهر گفت: هر سال نزدیک ۲۰ درصد عوارض سالیانه پروانه کسب وصول می‌شود که این رقم در مقابل خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید هاشم حسینی امروز (یکشنبه) در دیدار با رئیس اتاق اصناف فریدون‌شهر با بیان اینکه پویا شدن بازار موجب ترقی شهر و نشاط اجتماعی خواهد شد، اظهار کرد: بیش از دو هزار پرونده اصناف در شهرداری موجود است که از این تعداد حدود یک هزار و ۲۰۰ پرونده فعال داریم که آمار خوبی نیست و باید با همکاری تمام دستگاه‌ها و کمک بازاریان رضایتمندی شهروندان را به وجود آورد تا از خارج شدن سرمایه به طرف شهرهای اطراف جلوگیری شود.

وی افزود: هر سال نزدیک به ۲۰ درصد عوارض سالیانه پروانه کسب اصناف وصول می‌شود که این رقم در مقابل خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند بسیار ناچیز است و انتظار داریم اصناف و بازاریان حمایت بیشتری انجام دهند تا شهرداری بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

در ادامه مجتبی رحیمی رئیس اتاق اصناف فریدون‌شهر با تشریح برخی از مشکلات پیش روی اصناف و بازاریان اظهار کرد: با توجه به بیماری کرونا و تشدید انتقال و گسترش آن در سطل شهر، متأسفانه بازاریان از خطر پذیری بالایی برخوردار بوده و این امر باعث کاهش محسوس درآمد بازاریان شده است.

وی افزود: درآمد کم و خروج سرمایه از شهرستان به دلایل مختلف مشکلات زیادی را در حوزه اصناف و بازار به همراه داشته که مساعدت بیشتر و همه جانبه مسئولین را می‌طلبد.

رئیس اتاق اصناف فریدون‌شهر یکی از مهمترین مشکلات اصناف را وجود دوره گردها و دست فروشان اعلام کرد و گفت: هر روز شاهد ورود دست فروشان از شهرها و روستاهای اطراف به شهر فریدون‌شهر هستیم و متأسفانه هیچ نظارتی بر آنها نمی‌شود و از مسئولین به ویژه فرماندار، شهردار، رئیس دادگستری و نیروی انتظامی خواستار کمک به اصناف و بازاریان هستیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: در راستای ترویج مقابله با انتقال ویروس کرونا توزیع بروشورهای فرهنگی میان اصناف و همچنین بازرسی‌های محسوس و نامحسوس به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

کد خبر 453013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.