احتکار ۵۰۰ میلیاردی لوازم ساختمانی در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف یک انبار بزرگ دپوی لوازم ساختمانی احتکار شده به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه برنامه‌های مقابله‌ای خود با محتکران کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از احتکار تعداد بسیار زیادی از لوازم بهداشتی و تاسیساتی ساختمان‌های مسکونی و تجاری در انباری واقع در شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات طی بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص شد حجم بسیار زیادی از انواع لوازم بهداشتی و تاسیساتی مورد استفاده در ساخت ساختمان‌های مسکونی و تجاری برای مدت طولانی در این انبار احتکار شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه انبار مذکور فاقد پروانه کسب و شناسه ثبت انبار در سامانه اداره صنعت، معدن و تجارت بوده و موجودی انبار نیز به مبادی مربوطه اعلام نشده است گفت: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای احتکار شده در این انبار را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تخمین زدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با محرز شدن احتکار کالاهای مذکور، با دستور مقام قضائی نسبت به پلمب انبار اقدام و فرد محتکر نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه عده‌ای با سو استفاده از شرایط اقتصادی کشور برای منفعت طلبی خود اقدام به احتکار کالاهای اساسی کرده و با این عمل موجب نوسانات قیمت کالاها در بازار و بروز مشکلات در زندگی مردم می‌شوند، گفت: پلیس قاطعانه با محتکران برخورد کرده و اجازه نا امن کردن بازار را به آنان نمی‌دهد و در این راستا از مردم هم می‌خواهیم هرگونه اطلاعی از فعالیت‌های مجرمانه در این حوزه دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با آنان برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر 452977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.