آخرین وضعیت توزیع انسولین در داروخانه‌های هلال‌احمر

نصیری درباره آخرین وضعیت توزیع انسولین در داروخانه‌های هلال احمر در روزهای کرونایی توضیح داد.

به گزارش ایمنا، محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در چهارمین نشست خبری خود که صبح امروز (یکشنبه یازدهم آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: میزان مشارکت‌های مردمی در ۸ ماه گذشته در دوران کرونا ۱۶۲ میلیارد تومان بوده که از این رقم ۶۱ میلیارد تومان کمک نقدی بوده است.

وی افزود: از مجموع این کمک‌های مردمی ۳۵ میلیارد تومان برای معیشت و ۱۴ میلیارد تومان برای اقلام بهداشتی هزینه شده و ۱۰ میلیارد تومان از این مبالغ نیز در حساب جمعیت باقی مانده است.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر درباره توزیع واکسن انسولین گفت: هلال‌احمر یکی از بازوان وزرات بهداشت در توزیع انسولین است که میزان اختصاص انسولین به داروخانه‌های هلال‌احمر در مقایسه با گذشته هیچ تفاوتی نداشته است.

نصیری بیان کرد: به واسطه اینکه تقاضا برای داروی انسولین زیاد است و هلال‌احمر در این مسئله شاخص است، درخواست افزایش سهمیه انسولین را داده‌ایم.

وی با اشاره به طرح آمران سلامت عنوان کرد: در موضوع آمران سلامت نیز ۱.۵ میلیارد تومان اقلام بهداشتی از محل کمک‌های نقدی تأمین شده است.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت ۱۳ هزار داوطلب، کمک سازمان جوانان و ۷۹ خیریه و گروه مردمی در حال انجام است، گفت: نگاه ما این بود که بعد از سخنان مقام معظم رهبری، هلال احمر باید ورود جدی پیدا کند و این موضوع انجام شد.

نصیری درباره طرح نذر آب ۳ تصریح کرد: طرح نذر آب ۳ نیز امسال در ۴ استان انجام شد و مجموع کمک‌های مردمی به ۱۱ میلیارد تومان رسید که در حوزه معیشت، تأمین مخازن آبرسانی و امور درمانی مصرف و توزیع ۱۲ هزار بسته بهداشتی، ۵ هزار سبد غذایی و ۲۷۳ تانکر آب نیز در این طرح مصرف شده است.

وی با اشاره به توزیع ۸۰ هزار بسته معیشتی از امروز در سراسر کشور گفت: در مجموع ۲۴ میلیارد تومان برای تهیه آن‌ها هزینه شده است و امروز نیز این بسته‌ها در قم به تعداد بیش از ۲ هزار بسته توزیع خواهد شد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به طرح ارائه خدمات به هئیت‌های مذهبی در ماه محرم گفت: یکی از مکان‌هایی که در آنجا دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین شکل رعایت شد، مراسم مذهبی محرم بود؛ ما نیز در ۳۸۱ شعبه در قالب ۷۴۶۳ تیم به هیئت‌های مذهبی ایام محرم خدمت رسانی کردیم.

نصیری همچنین درباره آمار عملیات امدارسانی سازمان امداد و نجات مطرح کرد: ۲۲۵۱ مأموریت امدادی طی ماه گذشته انجام شده و تعداد مأموریت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد کاهش یافته که این امر نشان می‌دهد که سفرها کاهش یافته است.

نصیری با اشاره به حوادث کوهستان گفت: ۱۹ درصد افزایش مأموریت‌های کوهستان را نیز داشته‌ایم که بیشترین عملیات‌ها مربوط به تهران، مازندران و فارس بوده است.

وی با اشاره به زلزله اخیری که در کشور ترکیه اتفاق افتاد، بیان کرد: هلال‌احمر ترکیه اولین مجموعه کمک کننده به ما در سیل شمال کشور بود و ما نیز در پاسخ به این مهربانی و بر اساس رسالت‌های هلال‌احمر اعلام آمادگی برای کمک کردیم، اما تا این لحظه درخواستی نشده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی هلال احمر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۵۴ هزار نفر در خانه‌های هلال و آموزش ۲۲ هزار سرباز نیز انجام شده است.

نصیری در پاسخ به سوالی در خصوص احکام علی اصغر پیوندی رئیس سابق این جمعیت تصریح کرد: موضوع آقای پیوندی به هلال احمر مربوط نیست و ما در حال حاضر مشغول ارائه خدمات خود هستیم.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت واکسن آنفلوانزا گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا بنا بر اعلام وزرات بهداشت و از این طریق خواهد بود و هلال احمر تا این لحظه مجوزی نداشته است.

کد خبر 452971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.