اصفهان رتبه اول جشنواره ملی فانوس را کسب کرد

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس برگزار شد و استان اصفهان به عنوان رتبه اول این دوره از جشنواره معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی شیروانیان در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس اظهار کرد: سال ۱۳۵۹ جنگ به ما تحمیل شد و اکنون در آستانه چهل سالگی جنگ هستیم. از سوم خرداد ۱۳۹۹ دو مرحله از برنامه‌های مختلف برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس برگزار شد.

وی افزود: سوم خرداد و هفته دفاع مقدس دو مرحله‌ای است که پشت سر گذاشته و مرحله بعدی گرامیداشت سالروز ۲۵ آبان است. در این روز ۳۷۰ شهید در اصفهان تشییع شدند که این واقعه در دنیا بی‌نظیر بود. امام خمینی درباره این روز فرمودند: "در کجای دنیا جایی مانند اصفهان سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ نفر از آن شهید شدند".

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: برنامه اختتامیه جشنواره ملی فانوس با وجود شیوع ویروس کرونا برپا شده است و اصفهان مثل همیشه به برکت زحمات و علاقه‌مندی به هنر و احساس تعهد هنرمندان خوب خودش درخشیده است. لازم است اصحاب هنر لحظات هشت سال دفاع مقدس را شکار کرده و اثر خود را به عرصه ظهور بگذارند تا هم نسل فعلی و هم نسل‌های آینده که این ایام را ندیدند با آن آشنا شوند.

شیروانیان ادامه داد: اثر سیره شهدا و هنرنمایی هنرمندان عزیز ما باعث شد که شهید حججی که بیش از ۱۰ سال بعد از دفاع مقدس به دنیا آمده بود خیلی خوب سیره شهدا را الگوی خود قرار دهد و حماسه‌ای را آفرید که در تمام دنیا و به خصوص استان اصفهان کم‌نظیر بود. شهید حججی‌ها نقش آفرینی کردند و هیچ مطالبه مالی نداشتند، بلکه تکلیف الهی را انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان در این جشنواره چند اثر نقاشی، موسیقی، فیلم و مستندهای کوتاه در ابعاد مختلف برای حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت خلق کردند. محدودیت‌ها وجود دارد، اما اصفهان هرسال با شکوه‌تر از قبل می‌درخشد. در ترویج فرهنگ و ایثار مقاومت و ترویج آثار شهدا پشتیبانی کمی می‌شود، اما آن چیزی که جبران می‌کند، همان علاقه‌مندی و زحمات هنرمندان و احساس دین به شهدا، ایثارگران و پدر و مادر شهداست.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم برگزیدگان چهارمین جشنواره فانوس معرفی شدند و استان اصفهان رتبه اول را کسب کرد. اسامی برگزیدگان هنرمندان اصفهان به این شرح است: در بخش نقاشی مصطفی شعرباف و رضا بدرالسما، در بخش موسیقی باکلام ستار شمس، در بخش نمایش خیابانی نساء سلیمانی، در بخش نمایش صحنه‌ای مصطفی شیرخانی و محمدرضا بزرگزاد، شاخه نمایشنامه‌نویسی محمدرضا رهبری، بخش اثر حجمی جعفر نجیبی، در بخش بوم و مقوا میثم نیلی در بخش موسیقی و سرود دانش‌آموزی سید فرشید پاکروان، در بخش فتوکلیپ مصطفی شهریار، بخش موسیقی بی‌کلام دانیال پورکرمعلی، در بخش فیلمنامه کوتاه شیرین بدرلو، بخش فیلم داستانی بلند جهانبخش سلطانی و مجید صدیقی، در بخش پادکست صوتی پویا الهامی قدیمی، در بخش فیلمنامه کوتاه حسن علیرضایی، در بخش عکس احسان جزینی و در بخش آزاد موسیقی با کلام فرهاد برنجان و بهروز زمزم.

کد خبر 452960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.