۵۰ امضا برای اولویت بخشی بررسی طرح برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کشور

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: امروز براساس تبصره (۱) ماده(۱۰۰)، تقاضای ۵۰ نفر از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن این طرح در دستور کار صحن، تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و فردا نسبت به آن رای‌گیری انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه از جمع‌آوری ۵۰ امضا برای در اولویت قرار دادن طرح برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کشور در دستور کار صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: امروز بر اساس تبصره (۱) ماده (۱۰۰)، تقاضای ۵۰ نفر از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن این طرح در دستور کار، تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

وی با بیان اینکه طرح برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کشور بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس تا ۱۶ آبان ماه برای ارائه پیشنهادات نمایندگان در سامانه پارلمان قرار گرفته است، اظهار کرد: فردا این درخواست به منظور انجام رأی‌گیری در صحن علنی ارائه خواهد شد تا با تصویب آن، طرح برخی احکام اصلاح ساختار بودجه کشور در اولین جلسه مجلس طی هفته آینده در دستور کار قرار گیرد و ما بتوانیم هرچه سریع‌تر مصوبه را به شورای نگهبان و در نهایت دولت برسانیم.

براساس تبصره (۱) ماده (۱۰۰) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، حداقل پنجاه نفر از نمایندگان می‌توانند از رئیس جلسه مجلس تقاضا کنند گزارش چاپ شده کمیسیون خارج از نوبت در دستور کار جلسه علنی قرار گیرد و رئیس درخواست متقاضیان را پس از صحبت یکی از متقاضیان و یک مخالف و یک موافق هر کدام به مدت ۵ دقیقه، به رأی می‌گذارد. در صورت تصویب، رسیدگی به گزارش مورد تقاضا در همان جلسه یا جلسه بعد شروع می‌شود و با اعمال مجدد این تبصره نمی‌توان آن را متوقف نمود.

کد خبر 452944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.