اجرای سیستم تله‌متری در تاسیسات آب اصفهان

مدیر آبفای منطقه "بن‌رود" گفت: برای اولین بار در استان اصفهان از سیستم تله‌متری در تاسیسات آبرسانی ۱۷ روستای منطقه بن‌رود استفاده می‌شود.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، احسان شفیعی با بیان اینکه ۱۷ روستای منطقه بن‌رود که پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی از ابتدای سال جاری، تحت پوشش شرکت آبفا قرار گرفت، اظهار کرد: هم اکنون هفت باب مخزن و ۲ باب ایستگاه پمپاژ مجتمع‌های روستایی (قورتان) شامل ۱۲ روستا و مجتمع روستایی (فارفان) با پنج روستا از سیستم تله‌متری در توزیع عادلانه آب بهره‌مند هستند.

وی جمعیت روستایی منطقه بن‌رود (ورزنه) را ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۵۷ فقره انشعاب آب به مشترکان در روستاها واگذار شده و این در حالی‌است که روستاهای این منطقه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند.

مدیر آبفای منطقه بن‌رود افزود: این منطقه دارای ۴۸ کیلومتر خط انتقال آب و ۱۵۵ کیلومتر شبکه توزیع است که در سال جاری به دلیل فرسودگی قسمت‌هایی از شبکه توزیع بیش از یک کیلومتر از شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح شده است.
شفیعی، هدررفت آب در روستاها را ۲۰ درصد دانست و تصریح کرد: درصدد هستیم با اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب و اصلاح انشعابات فرسوده و نیز تعویض کنتورهای خراب هدررفت آب را تا پایان سال به ۱۵ درصد کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با هدف کاهش هدررفت آب در محل ورودی آب هر روستا، فلومتر مغناطیسی نصب شده است، با این کار میزان ورودی و خروجی آب به روستاها به طور دقیق محاسبه شده و در نتیجه می‌توان هدررفت دقیق آب را محاسبه و از عوامل ایجاد آن جلوگیری کرد.

مدیر آبفای بن‌رود با اشاره به اجرای پروژه GIS در روستاها اظهار کرد: با اجرای این پروژه موقعیت مکانی و اطلاعات توصیفی ۱۵۰ والو، ۳۰۰ درپوش فاضلاب و نیز خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به دست آمده است که بر اساس این اطلاعات دقیق، خدمات‌رسانی به مردم در روستاها بهتر و گسترده‌تر در بازه زمانی کوتاه‌تر انجام می‌گیرد.

شفیعی به مزیت‌های اجرای سیستم تله‌متری و GIS در روستاها پرداخت و گفت: با اجرای این پروژه‌ها مدیریت دقیق‌تری بر توزیع آب بین مشترکان صورت گرفته و آب با فشار یکسان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که این امر نقش بسزایی در کاهش وقوع حوادث دارد؛ همچنین رسیدگی به حوادث در کوتاه‌ترین زمان صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، «تله متری» فرآیند ارتباطات خودکار و پیشرفته‌ای است که توسط آن اندازه گیری‌ها در نقاط دور افتاده و یا غیر قابل دسترس انجام شده و اطلاعات و داده‌ها جهت پردازش و نظارت به مرکز یا واحد کنترل ارسال می‌شود.

کد خبر 452887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.