برگزاری نمایشگاه ثروت و تصویر کلی منطقه را بهبود می‌دهد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره با جایگاه مهم اقتصادی استان اصفهان در کشور، گفت: چنین شرایطی سبب می‌شود اصفهان در حوزه اقتصادی به عنوان استان کلیدی کشور شناخته شود. در این میان برگزاری نمایشگاه‌ها، ثروت و تصویر کلی منطقه بهبود می‌یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان، علی یارمحمدیان اظهار کرد: استان اصفهان در مرکز ایران و چهارراه تبادلات کالا، حمل و نقل و مسافر در کشور قرار گرفته و قطب تولید آهن، فولاد، مصالح ساختمانی و پتروشیمی در ایران است و یکی از بزرگترین مراکز تولید انواع مختلف صنایع دستی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: این استان با حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی، پس از تهران و از نظر تعداد واحدهای صنعتی بزرگ کشور در رتبه دوم و از نظر میزان اشتغال، ارزش افزوده و ارزش تولید صنعتی با استخراج سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن مواد معدنی و حدود ۵/۴ میلیون تن سنگ تزئینی، نیز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: همچنین بیش از ۷۲۰ معدن فعال در این استان وجود دارد و بیش از دو هزار بازرگان و تاجر نیز در اصفهان فعالیت می‌کنند. اصفهان کالاهای متنوع صنعتی و کشاورزی را به پنج قاره جهان صادر می‌کند. این استان در بخش صنعت، ۱۴ درصد ارزش افزوده ایران را به خود اختصاص داده است.

یارمحمدیان تصریح کرد: در کنار این مسئله، ۲/۴ درصد از اراضی کشاورزی کشور در استان اصفهان واقع شده و چهار درصد تولیدات کشاورزی ایران به استان اصفهان تعلق دارد. این استان همچنین در زمینه تولید شیر و گوشت مرغ نیز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: چنین شرایطی سبب می‌شود اصفهان در حوزه اقتصادی به عنوان استان کلیدی کشور شناخته شود؛ استانی که قرار است در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴، به استان برتر کشور در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، فناوری و صنایع خلاق تبدیل شود و خاستگاه فعالیت‌های اقتصادی اساسی کشور باشد.

نمایشگاه اصفهان بازوی توسعه اقتصادی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و تاکنون روند رو به رشدی را دنبال کرده است. این شرکت رسالت خود را با برگزاری نمایشگاه با موضوع‌های متعدد و متنوع و با هدف اصلی ایجاد بستر اقتصادی مناسب، رقابت سالم، شناسایی واحدهای برتر و ایجاد ارتباط بین اعضای مجموعه‌های مختلف صنعتی، فرهنگی، هنری، خدماتی و… دنبال کرده است. این شرکت عضو اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) است و سابقه ۲۷ سال فعالیت در صنعت نمایشگاهی را به نام خود ثبت کرده است.

یارمحمدیان اظهار کرد: برنامه‌ریزی حضور شرکت‌های داخلی در حدود ۷۰ نمایشگاه خارجی در قالب پاویون ایران در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی، برنامه‌ریزی اعزام بیش از ۶۰ تور بازدید از نمایشگاه‌های معتبر جهانی، برگزاری ۵۰۰ عنوان نمایشگاه داخلی و بیش از ۲۰۰ عنوان نمایشگاه بین‌المللی در ۱۰ سال گذشته، برگزار کننده انحصاری پاویون‌های جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های معتبر جهانی، پذیرایی بیش از ۸۰ هیئت خارجی بازدیدکننده در دو سال گذشته و تخصص در برپایی نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کشورهای مختلف جهان از جمله توانمندی‌ها و ویژگی‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همچنین نسبت به برگزاری ۱۵ دوره نمایشگاه صنایع کارگاهی، ۱۷ دوره نمایشگاه صنعت خودرو، ۱۲ دوره نمایشگاه صنعت فولاد، ۲۶ دوره نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری، ۱۵ دوره نمایشگاه صنعت سنگ، ۱۳ دوره نمایشگاه صنعت ماشین‌آلات طلا و فلزات گرانبها و سنگ‌های تزئینی، ۱۸ دوره نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی، ۱۸ دوره نمایشگاه صنعت دام و طیور، چهار دوره نمایشگاه ملی صنعت سیمان، ۱۲ دوره نمایشگاه صنعت گردشگری و ۲۳ دوره نمایشگاه ملی صنعت ساختمان اقدام کرده و توانسته نام خود را به عنوان نمایشگاهی قابل توجه و معتبر در میان فعالان اقتصادی کشور ثبت کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: هدف شرکت نمایشگاه اصفهان، تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی در محدوده این صنعت است. نمایشگاه اصفهان با بهره‌گیری از محیطی مطلوب، تجهیزات پیشرفته و کارکنان متخصص، ارائه بهینه خدمات نمایشگاهی را تضمین می‌کند.

یارمحمدیان افزود: نمایشگاه‌ها از مهمترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت محسوب می‌شوند و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در اقتصاد جوامع داشته‌اند به طوری که امروزه متراژ و تنوع برگزاری نمایشگاه در کشورهای توسعه یافته، بسیار بیشتر از کشورهای در حال توسعه است. بنا بر گزارش‌های UFI همه ساله بیش از چهار هزار نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از ۱۲ میلیون مترمربع برگزار می‌شود.

بهبود ثروت محلی با برگزاری نمایشگاه

وی گفت: نمایشگاه‌ها برای برگزار کنندگان و جامعه میزبان که تسهیلات لازم را برای برگزاری نمایشگاه تأمین می‌کنند، اهمیت زیادی دارند. در هنگام برگزاری هر نمایشگاه، مشاغل بسیاری علاوه بر مشاغل ثابت و دائمی ایجاد و فعال می‌شوند و از این رو ثروت و تصویر کلی منطقه بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: اثرات پولی ناشی از خرید کالا و خدمات از سوی مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان و حتی برگزار کنندگان بر کسی پوشیده نیست. برگزاری نمایشگاه‌ها به توسعه تصویر شهر و منطقه کمک می‌کند و موجب می‌شود ناحیه به خوبی در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شود. برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها مالیات پرداخت می‌کنند و بعضاً سرمایه‌گذاری‌های هرچند کوچک انجام می‌دهند که منافع آن به صنعت منطقه، دولت‌های محلی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برمی‌گردد.

یارمحمدیان اضافه کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز تلاش می‌کند شرایطی فراهم آورد که شرکت‌های مختلف با ارائه توانمندی‌های خود، گام‌های محکمی در توسعه بردارند. این شرکت از سویی با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی در سطح ملی و بین‌المللی، شرایط را برای افزایش استانداردها و کیفیت کالاهای تولیدی فراهم می‌کند و از سوی دیگر با برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های معتبر جهانی، در راستای معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای هدف خارجی و به تبع آن، افزایش صادرات گام برمی‌دارد. بر این اساس است که می‌توان گفت «نمایشگاه اصفهان، بازوی توسعه اقتصادی» در این استان به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: فضای سرپوشیده نمایشگاه پیشین اصفهان ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل چهار سالن بود که ۱۵۰۰ مترمربع فضای باز نیز به آن اضافه می‌شد. این فضا در چهار سالن پذیرای مشارکت کنندگان در برگزاری نمایشگاه‌ها بود که موقعیت به نسبت مطلوبی برای ارائه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های آنان ایجاد می‌کرد. قرار گرفتن سایت پیشین نمایشگاه اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان با قدمت بیش از ۲۵۰۰ سال، تاریخ و مدرنیته را با یکدیگر پیوند می‌داد و فضایی مطلوبی برای بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان ایجاد می‌کرد.

یارمحمدیان ادامه داد: اما محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در منطقه روشن‌دشت ساخته شده است. این نمایشگاه منطبق با تکنولوژی‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده و از جمله مدرن‌ترین پروژه‌های نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

نمایشگاه جدید اصفهان منطبق بر آخرین مدل نمایشگاهی جهان

وی افزود: این مجموعه که مطابق با آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده، فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران و کافی‌شاپ، پارکینگ متمرکز، فضای باز برگزاری نمایشگاه و… را در خود جای داده است. این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان درباره جزئیات بخش‌های نمایشگاه جدید اصفهان خاطرنشان کرد: مساحت زمین پروژه در مقطع فعلی ۴۷۰ هزار متر مربع (۴۷ هکتار)، مساحت محدوده طرح توسعه نهایی ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری در کارگروه امور تخصصی زیربنایی استان است.

یارمحمدیان ادامه داد: عملیات اجرایی آذرماه ۱۳۹۴ آغاز شد و در آبان‌ماه سال جاری، نخستین فاز آن به بهره‌برداری می‌رسد. موقعیت سایت در کنار رینگ چهارم ترافیکی اصفهان، موجب همجواری و نزدیکی به چندین پروژه بزرگ از جمله اصفهان سیتی‌سنتر، سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، میدان مرکزی میوه و تره‌بار، راه‌آهن، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، شهر رویاها، منطقه گردشگری شرق اصفهان و رودخانه زاینده‌رود در این محدوده شده است.

وی تصریح کرد: فاز اول نمایشگاه جدید شامل فضاهای سالن نمایشگاه (سالن اصلی ۱۵ هزار مترمربع) ساختمان رجیسترینگ به مساحت تقریبی زیربنایی سه هزار متر مربع، ساختمان اداری، خدماتی پشتیبانی به مساحت حدود ۹ هزار متر مربع، فضاهای نمایشگاهی روباز، پارکینگ روباز، ساختمان تأسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل‌های تاسیساتی آدم‌رو، فضاهای سواره‌رو و پیاده‌رو، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی محوطه، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش‌نشانی، مخزن آب خاکستری فضای سبز و پل‌های عابر پیاده طرفین سالن اصلی.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: سالن اصلی این نمایشگاه، شامل یک سالن نمایشگاهی است که قابلیت برگزاری سه نمایشگاه پنج هزار مترمربعی به صورت مجزا را دارد. همچنین قسمت رجیسترینگ، اتاق‌های مذاکره و جلسات، اتاق مدیریت، کافی‌شاپ، نمازخانه و انبار را نیز در خود جای داده است.

یارمحمدیان افزود: پوشش سقف و سازه آن از تکنولوژی «ziptech» در نظر گرفته شده که در نوع خود از زیبایی و پیوستگی خاصی برخوردار است و یکی از سازه‌های بی‌نظیر در استان به شمار می‌رود.

کد خبر 452777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.