لیگ برتر سال گذشته والیبال در شأن ایران نبود/ تیم‌ها در تعطیلات ریکاوری خوبی داشته‌اند

سرمربی تیم والیبال سپاهان: سال گذشته تجربه امسال را نداشتیم و لیگ نیمه کاره تمام شد و تنها یک رده بندی باقی گذاشت که در شأن والیبال ایران نبود.

رحمان محمدی راد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با نحوه برگزاری لیگ برتر والیبال اظهار کرد: قرار شد بازی‌های دور رفت به صورت متمرکز در تهران و در سه هفته انجام شود. هفته‌های هشتم، نهم و دهم در یک هفته، بعد از آن چند روز استراحت و دوباره به همین شکل تا هفته پایانی دور رفت پیش خواهد رفت.

وی افزود: دور برگشت به روش لیگ ملت‌ها برگزار می‌شود که در هر هفته چهار میزبان وجود دارد، تیم‌ها در شهرها تقسیم می‌شوند تا بتوانند بازی‌های خود را انجام دهند که تمام تیم‌ها ۱۳ بازی دور برگشت را بازی می‌کنند.

سرمربی تیم والیبال سپاهان با بیان اینکه برای دور برگشت شهرهایی که قرار است به عنوان میزبان انتخاب شوند باید استاندارد باشند، تصریح کرد: در هر هفته چهار میزبان وجود دارد که در پنج هفته به بیست میزبانی نیاز داریم و باید دید فدراسیون با چه معیاری شهرهای میزبان را انتخاب خواهد کرد که فرصت فکر کردن برای این موضوع وجود دارد.

محمدی راد ادامه داد: برای دور رفت یکی همین شیوه‌ای که انتخاب شد است و روش دوم برگزاری بازی‌ها به صورت هفته‌ای یک بازی بود که فشار مسابقات کم می‌شد و نظر من هم روی همین شیوه بود، اما رأی نیاورد. برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز در تهران مشکلات زیادی مانند تعداد کافی هتل، سالن تمرین و بدنسازی برای چهار ده تیم وجود خواهد داشت که فکر می‌کنم این امکانات وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری سه بازی در یک سالن را شاهد خواهیم بود که منتظر هستیم برنامه و ساعت مسابقات اعلام شود. اگر بازی‌ها به صورت رفت و برگشت بود پخش زنده بازی‌ها از شبکه‌های استانی و تبلیغاتی که اسپانسرها در سالن‌ها انجام دادند هم دیده می‌شد ولی به نظر بقیه احترام می‌گذاریم و به بهترین شکل در مسابقات حاضر می‌شویم.

سرمربی تیم والیبال سپاهان با اشاره به اینکه با روش جدی برای دور رفت تعداد مسافرت‌ها کم نخواهد شد، گفت: برای برگزاری سه مسابقه به فاصله شش روز باید شش روز در هتل اقامت داشته باشیم که هزینه‌ای کم نمی‌شود. تجربه برگزاری مسابقات به صورت دو بازی در یک هفته را داریم که مسافرت‌های سختی رفتیم و دوبازی پشت سر هم میهمان بودیم و از آن ضربه خوردیم، شاید برگزاری مسابقات به صورت متمرکز خطرات کمتری داشته باشد، اما ممکن است تا وارد مسابقات به این روش شدیم چالش‌ها آغاز شود.

محمدی راد در خصوص تمرینات تیم والیبال سپاهان، اظهار کرد: چند روز است که به صورت کامل تمام بازیکنان و اعضای کادر را در اختیار داریم. قبل از شروع مسابقات دو ماه بدون هیچ مشکلی تمرین داشتیم ولی از زمانی که مسابقات و مسافرت‌ها شروع شد به مسائل بیماری کرونا دچار شدیم. با تدبیری که فدراسیون اتخاذ کرد و تعطیل کردن مسابقات باعث شد تیم‌ها ریکاوری خوبی داشته باشند. امیدوارم این بیماری برای کسی پیش نیاید و همه در سلامت کار خود را انجام دهند.

وی افزود: امیدوارم در پایان امسال خروجی خوبی از لیگ داشته باشیم و بتوانیم راجع به آن صحبت کنیم، سال گذشته تجربه امسال را نداشتیم و لیگ نیمه کاره تمام شد و تنها یک رده بندی باقی گذاشت که در شأن والیبال ایران نبود.

کد خبر 452677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.