کمیته ملی پارالمپیک: ورزشکاران رفتار ضد ارزش فرانسه را بر نمی‌تابند

کمیته ملی پارالمپیک ایران در بیانیه‌ای توهین رییس جمهوری فرانسه به مقدسات اسلام را محکوم کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته پارالمپیک کشور، در این بیانیه که امروز در جوار مزار شهدای گمنام در فدراسیون تکواندو قرائت شد آمده است؛ در ایام ولادت با سعادت رسول اکرم حضرت محمد (ص)، خدای متعال را شاکریم که آفرینش ما را در زمانی قرار داد تا از امت برترین فرستاده‌اش حضرت ختمی مرتبت باشیم. خلقت پیامبر مهربانی بیش از ۱۴۰۰ سال است که همچون نوری در ظلمات بشریت می‌درخشد. مخلوقی که با اخلاق حسنه‌اش توانست انسان‌ها را جذب اسلام کند و خُلق محمدی اش از صدر اسلام تاکنون زبانزد دوست و دشمن بوده است.

در ادامه بیانیه اظهار شد: اخیراً کاریکاتوری با محتوای توهین آمیز در یک نشریه فرانسوی منتشر شده و یکی از همین نگون بخت‌های تاریخ بشر که عنوان رئیس جمهوری یک کشور مدعی صاحب فرهنگ را به یدک می‌کشد، مروج بی‌احترامی به بهترین آفریدۀ خالق هستی و حامی هتک حرمت و بی‌فرهنگی در تناقضی آشکار به بهانۀ حمایت از آزادی می‌شود! واضح است که این رفتار توهین آمیز و ضدفرهنگ را اهالی ورزش که از جنس فرهنگ هستند، بر نمی‌تابند.

کمیته ملی پارالمپیک افزوده است: اعضای جامعه ورزش جانبازان، معلولان و نابینایان جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی تحت ولایت فرزندان پیامبر رحمت همواره توانسته‌اند مروج صلح و دوستی، ادب و احترام، ایمان و راستی و دیگر آموزه‌های فرهنگی آئین محمدی باشند و در محضر دیدگان جهانیان نقش به سزایی در توسعه جنبش جهانی پارالمپیک ایفا کنند.

همچنین فدراسیون جانبازان و معلولین ایران با انتشار بیانیه‌ای موضع گیری رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: فرانسه نشان داده با ابزاری چون جشنواره کن؛ عزم تسلط بر افکار و ایده‌های مردم را دارد و سپس با کمک کشورهایی دیگری مثل دانمارک و سوئد متوسل به کاریکاتور یا قرآن‌سوزی می‌شود و رئیس جمهورش نیز با اظهارنظرهای عجیب و مداخله آمیزش که اخیراً نمونه‌ای از آن را در لبنان دیدیم سعی می‌کند خود و کشورش را پیشرو نظام سرمایه داری و آزادی بیان نشان دهد.

بیانیه فدراسیون جانبازان و معلولین توهین به پیامبر اسلام را در امتداد اسلام هراسی صهیونیستی و آمریکایی برشمرده است.

کد خبر 452576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.