راکعی: جامعه زنان و مردم ایران قدردان زحمات اعظم طالقانی هستند

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: اعظم طالقانی در کنار فعالیت‌های سیاسی خود یک سازمان مردم نهاد با محوریت بانوان تأسیس کرد تا به عنوان یک نهاد خیریه‌ای بتواند به کنشگری اجتماعی هم بپردازد. آن طور که باید قدر این انسان شایسته و پرتلاش دانسته نشد، اما جامعه زنان و مردم ایران قدردان زحمات وی هستند.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ویزگی‌های شخصیتی اعظم طالقانی اظهار کرد: اعظم طالقانی یکی از بانوان اندیشمند، رجل سیاسی و پر تلاش بود که به نوعی می‌توان گفت از فعال‌ترین کنشگران سیاسی در زمان خویش بود که با شجاعت دغدغه‌هایش را مطرح می‌کرد.

وی افزود: اعظم طالقانی جز معدود زنانی بود که به دوره اول مجلس شورای اسلامی راه یافت و بی وقفه برای دفاع از حقوق زنان کشور تلاش می‌کرد. وی پس از نمایندگی مجلس با تأسیس نشریه پیام هاجر نیز در راستای اعتلای فرهنگ سیاسی ایران، تلاش‌های فراوانی انجام داد که متأسفانه این نشریه توقیف شد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش ادامه داد: اعظم طالقانی در کنار فعالیت‌های سیاسی خود یک سازمان مردم نهاد با محوریت بانوان تأسیس کرد تا به عنوان یک نهاد خیریه‌ای بتواند به کنشگری اجتماعی هم بپردازد. متأسفانه آن طور که باید قدر این انسان شایسته و پرتلاش دانسته نشد، اما جامعه زنان و مردم ایران قدردان زحمات وی هستند.

راکعی تاکید کرد: اعظم طالقانی برای اینکه ثابت کند منظور از عنوان رجل سیاسی مرد بودن نیست، هر دوره در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کرد؛ زیرا حضور در انتخابات را حق بانوان می‌دانست و برای آزمودن اصل ۱۱۵ قانون اساسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کرد. قطعاً یاد وی از اذهان فراموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: بیماری و ناتوانی نتوانست مانع تلاش‌های اعظم طالقانی شود و توانست در آخرین سال زندگی خود به حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی رسمیت ببخشد. امید است حزب جامعه زنان پس از اعظم طالقانی نیز راه وی را ادامه دهد و برای دفاع از حقوق بانوان تلاش کند.

کد خبر 452524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.