فوت ۸۵ موتورسوار اصفهانی در ۶ ماهه اول امسال/ضرورت نصب روشنایی استاندارد در موتورسیکلت‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به فوت ۸۵ موتورسوار در شش ماهه ابتدایی سال، گفت: بسیاری از موتورسیکلت‌ها سیستم روشنایی ندارند و نداشتن سیستم روشنایی موتورسیکلت در بسیاری مواقع مرگ راکب را رقم می‌زند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا محمدی، اظهار کرد: یکی از مهمترین فاکتورها در رانندگی خوب دیدن و خوب دیده شدن است که این مهم خصوصاً در شب بسیار مهم است و همه وسایل نقلیه باید روشنایی کافی و استاندارد را داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه بارها مشاهده شده موتورسواری با سرعت زیادی در تاریکی شب رانندگی می‌کند و فاقد سیستم روشنایی است که نقص فنی محسوب می‌شود و بسیار خطرناک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان تاکید کرد: در تصادفات رانندگی بیشترین آسیب به موتورسواران وارد می‌شود که اکیداً توصیه می‌شود نسبت به رفع سیستم روشنایی موتورسیکلت اقدام کنند، حتماً از کلاه ایمنی استاندارد استفاده شود و با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در شش ماهه ابتدایی امسال ۸۵ موتورسوار در استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند هر چند نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته‌ایم اما این رقم هنوز بالا است و خانواده‌هایی زیادی داغدار شده‌اند.

سرهنگ محمدی در پایان از راکبان موتورسوار خواست، حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند، نقص‌های فنی موتورسیکلت را رفع کنند و از انجام حرکات نمایشی و خطرآفرین خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی با موتورسیکلت و داغ دار شدن خانواده‌ای نباشیم.

کد خبر 452450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.