اندونزی سفیر فرانسه را فراخواند

در پی اظهارات توهین آمیز امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه علیه اسلام و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، اندونزی سفیر فرانسه در جاکارتا را احضار کرد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری رسمی آنتارا اندونزی نوشت: در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهوری فرانسه علیه اسلام و مقدسات اسلامی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) وزارت خارجه اندونزی امروز اولیور چامبارد سفیر فرانسه در جاکارتا را احضار و مراتب نگرانی و اعتراض دولت این کشور به اظهارات امانوئل مکرون را به او تسلیم کرد.

بر اساس این گزارش، تئوکو فیضاسیه سخنگوی وزارت خارجه امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت که دولت اندونزی ضمن محکوم کردن موج جدید اسلام ستیزی در فرانسه، مراتب اعتراض خود را نسبت به اظهارات غیر مسئولانه رئیس جمهوری آن کشور به سفیر فرانسه در جاکارتا ابلاغ کرد.

محی الدین جنیدی معاون شورای علمای اندونزی نیز امروز ضمن محکوم کردن اقدامات ضد اسلامی در فرانسه، دولت آن کشور را عامل برانگیخته شدن این احساسات اسلام ستیزانه در آن کشور توضیف کرد.

در عین حال تورج هدایت، نماینده حزب توفیق عدل اسلامی اندونزی در پارلمان این کشور نیز امروز با صدور بیانیه‌ای در سایت اینترنتی خود، حمله امانوئل مکرون به اسلام را محکوم کرد و از وزارت خارجه کشورش خواست از دولت فرانسه بخواهد از دخالت در امور اسلام ستیزانه در آن کشور خودداری کند.

کد خبر 452261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.