بازسازی ۲۱۳ واحد مسکونی استان لرستان توسط بسیج سازندگی اصفهان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: حدود ۲۱۳ واحد مسکونی در استان لرستان بازسازی شد؛ همچنین در استان اصفهان نیز ۳۵۴ واحد مسکونی بازسازی و ۷۶ واحد مسکونی احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار حسن عجمی صبح امروز - چهارشنبه ۷ آبانماه ۱۳۹۹- در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسب فرا رسیدن هفته دانش‌آموز اظهار کرد: بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان زیر مجموعه سازمان بسیج مستضعفان در سال ۷۹ تشکیل شد و امروز با گذشت دو دهه از عمر آن توانسته‌ایم کارهای مؤثری جهت حل مشکلات مردم انجام دهیم.

وی افزود: بسیج سازندگی در حوزه‌های محرومیت زدایی و خدمت رسانی و اقتصادی نقش مؤثری در جامعه ایفا کرده است. امروز در هر نقطه از کشور که مشکلی ایجاد شود از ظرفیت این سازمان برای رفع آن استفاده می‌شود. همانگونه که در سال ۹۸ در وقوع سیل در کشور حرکتی مردمی با محوریت بسیج در جهت کمک به مردم، کارهای جهادی بسیاری در سراسر کشور انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: حدود ۲۱۳ واحد مسکونی در استان لرستان بازسازی شد؛ همچنین در استان اصفهان ۳۵۴ واحد مسکونی بازسازی شده و ۷۶ واحد مسکونی احداث شده است. بسیج سازندگی اصفهان در اردوهای جهادی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، بیش از ۲۲ واحد مسکونی احداث کرد.

عجمی تاکید کرد: سازمان بسیج سازندگی اصفهان طرح‌هایی را با محوریت محرومیت زدایی برای لایروبی قنوات و آبرسانی و بهبود کیفیت آب شرب روستاهای استان به اجرا در آورده است؛ همچنین طی فعالیتی با عنوان طرح کرامت، به راه اندازی کارگاه‌های اشتغال و تعمیر مساجد و زیباسازی شهر و احداث گرمخانه پرداخت. بسیج سازندگی توانست با ورود به طرح ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در سطح کشور، بیش از ۱۶۹۷ پروژه را به اتمام رساند.

ایجاد ۱۲ هزار شغل در هزار واحد تولیدی

وی تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با ورود به طرح اتحاد صندوق‌های قرض‌الحسنه و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی با شعار کار برای مردم توانست ۱۲۶۵ صندوق قرض‌الحسنه را با عضویت ۵۳ هزار و ۵۵۳ نفر و با اندوخته ۱۵ میلیارد تومان ایجاد کرده و در سامانه رسام ثبت کند. تا امروز این صندوق‌ها توانسته‌اند بیش از ۶۴۲۰ فقره وام دو میلیونی اشتغال و معیشت را به مردم پرداختند کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان توانسته است با همکاری اداره کار و امور اجتماعی، تعدادی تعاونی در سطح استان اصفهان احداث کند. همچنین با پیگیری این سازمان، تفاهمنامه‌هایی با بانک انصار، مهر ایرانیان، رسالت و صندوق کار آفرینی امید جهت حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه استان امضا شد.

عجمی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی اصفهان با فرمان مقام معظم رهبری در فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی ورود کرد و توانست حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مجموعه‌ها پرداخت کند و بیش از ۱۲ هزار شغل در هزار واحد تولیدی ایجاد کند. این سازمان با استفاده از ظرفیت‌های جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای و میراث فرهنگی در جهت ایجاد شغل‌های خانگی توانسته است بیش از ۳ هزار و ۷۳ دوره آموزشی در سطح استان برگزار کرده و ۶۳ هزار نفر را در مباحث آموزشی شرکت دهد. ما در حوزه‌های کشت زعفران، دامپروری، پرورش زنبور عسل، شتر مرغ و گلخانه ورود کرده و با ایجاد نمایشگاه اقتصاد مقاومتی توانستیم بخشی از تولیدات را به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ۱۱ مرداد ۹۸ خطاب به جهادیان پیامی صادر کردند که به سرلوحه جریان جهادی در کشور تبدیل شد. با این پیام دریافتیم که با حرکت‌های جهادی می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد. طی این مدت سازمان بسیج سازندگی اصفهان توانسته است در استان‌های اصفهان، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان بلوچستان، ایلام و کردستان فعالیت‌های جهادی ارزنده‌ای انجام دهد و در سطح استان توانسته در ۵۰۰ روستا طرح‌های جهادی همچون کارآفرینی، بهداشتی و علمی اجرا کند.

فرمانده سازمان بسیج سازندگی اصفهان تاکید کرد: این سازمان در زلزله اخیر کرمانشاه بیش از ۳۰ گروه جهادی را به مناطق زلزله زده اعزام کرد و در هنگام وقوع سیل در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان نیز بیش از ۱۳۰ گروه جهادی متشکل از ۱۵۰۰ نفر از بسیجیان استان را به مناطق سیل زده فرستاد.

عجمی تاکید کرد: سازمان بسیج سازندگی اصفهان در سامانه اطلس بیش از ۲۱۷۰ گروه جهادی در سطح استان دارد و در ۲۸ ناحیه سازمان مقاومت بسیج کفالت آنها را بر عهده دارند.

کاشت ۳۵۰ هزار نهال برای کاهش ریزگردها توسط بسیج سازندگی

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی است که می‌تواند در کنار دولت باشد و در اصفهان نیز جهت اقدامات کاهش ریزگردها به منابع طبیعی استان کمک کند. ۳۵۰ هزار نهال در ۱۲ هزار هکتار سطح زیر کشت جهت کاهش ریزگردها توسط سازمان بسیج سازندگی اصفهان کاشته شده است. در حال حاضر این سازمان در مبحث حفاظت از مراتع طبیعی با منابع طبیعی استان اصفهان در حال همکاری است.

فرمانده سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی اصفهان توانست در حوزه مبارزه با بیماری سالَک، در بخشی از روستاهای اصفهان حدود ۱۳۸۰۰ هکتار را توسط ۵۵۲۰ نفر نیروی بسیجی با هدف کمک به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان پاکسازی کند و طرح پایش فشار خون را در ۱۸۰ پایگاه توسط ۵۸۲ نفر نیروی بسیجی راه اندازی کند.

عجمی ادامه داد: نیروهای بسیجی با ورود به عرصه غربالگری به یاری دولت شتافتند و بیش از ٩٠ درصد طرح‌های غربالگری را انجام دادند. سپاه پاسداران نیز توانست با راه‌اندازی سامانه "مهر کریمانه" در استان اصفهان و با استفاده از ظرفیت تمامی ادارات مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان زندان‌ها و بهزیستی که با خیریه‌ها ارتباط داشتند، اطلاعات حدود ۵٩٧ هزار نیازمند را جمع‌آوری کنند که ۳۰۵ هزار نفر از آنها برای دریافت کمک، توسط معاونت اجتماعی سپاه انتخاب شدند.

وی افزود: از روزی که ویروس کرونا وارد کشور شد، همه دستگاه‌های نظام پای کار آمدند و بسیج نیز نقش مؤثری در جهت خدمت‌رسانی ایفا کرد. این سازمان در ابتدا کارش را با ضدعفونی معابر آغاز کرد و سپس با راه اندازی ۵۶۰ کارگاه، التهاب بازار ماسک را کاهش داد. تبدیل کردن کارگاه‌های خیاطی به کارگاه‌های تولید ماسک از اقدامات دیگر بسیج در این زمینه است.

توزیع یک میلیون غذای گرم بین نیازمندان در طرح اطعام علوی

فرمانده سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت‌: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه طبق فرمان مقام معظم رهبری اجرا شد و با حمایت سپاه صاحب‌الزمان ستادهای این رزمایش در ناحیه‌های مقاومت استان تشکیل شد و بلافاصله بعد از نیمه شعبان با رمز یا صاحب‌الزمان ادرکنی آغاز بکار کرد که با استفاده از اطلاعات سامانه مهر کریمانه، حدود ۴٠٠ هزار بسته معیشتی تحویل مستضعفان شد. طرح اطعام علوی نیز در این هفته اجرا می‌شود که طی آن حدود یک میلیون غذای گرم بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح مهر کریمانه حدود ۴۰۰ جهیزیه به خانواده‌های بی بضاعت اهدا شد. در طرح شهد فهمیده نیز ۳۰ هزار بسته کیف و لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموزان تحویل نیازمندان شد. در طرح جوادالائمه هم ۳۲ هزار و ۲۲۰ فقره وام پنج میلیون تومانی به خانواده‌های آسیب دیده اختصاص یافت. در طرح حبیب بن مظاهر حدود ۴۰۰ تن برنج در سطح استان اصفهان در اختیار نیازمندان قرار گرفت. یک میلیون عدد ماسک بهداشتی و ۲۶ هزار بسته معیشتی نیز توسط سازمان بسیج سازندگی در هفته وحدت به نیازمندان اهدا خواهد شد.

کد خبر 452233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.