"دانش‌آموز انقلابی، استکبار ستیزی و مقاومت"

فرمانده بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: هفته دانش‌آموز امسال با شعار "دانش‌آموز انقلابی، استکبار ستیزی و مقاومت" آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار حسین رجب‌پور صبح امروز -چهارشنبه ۷ آبانماه ۱۳۹۹ - در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به آغاز هفته دانش‌آموز اظهار کرد: به مناسب سال روز رشادت دانش آموزان در ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ و شهادت محمد حسین فهمیده، ۷ تا ۱۳ آبانماه به عنوان هفته دانش‌آموز نام گذاری شده است. هفته دانش‌آموز امسال با شعار "دانش‌آموز انقلابی، استکبار ستیزی و مقاومت" آغاز می‌شود.

وی افزود: بسیج دانش آموزی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، اما در سال ۷۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان بسیج دانش آموزی شکل گرفت و امروز در ۴ هزار واحد تحصیلی استان اصفهان ایجاد شده است.

فرمانده بسیج دانش آموزی استان اصفهان ادامه داد: طبق سیاست‌های سازمان بسیج دانش آموزی، فرماندهان بسیج مدارس متوسطه دوم از بین دانش آموزان انتخاب می‌شوند که پس از اتمام دوره آموزشی، برای پذیرش این مسئولیت آماده می‌شوند. امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، دوره‌های آموزشی دانش آموزان به صورت غیرحضوری برگزار شد.

رجب‌پور تاکید کرد: امسال برنامه‌های هفته دانش‌آموز به دلیل گسترش بیماری کرونا و همچنین در مقابله با اقدام هتک حرمت پیامبر (ص) به صورت ویژه در فضای مجازی برگزار می‌شود. پویش‌های گوناگونی در قالب استکبار ستیزی با عنوان پیام دانش آموزان به سربازان آمریکایی و انتشار پادکست‌های مختلف از سردار شهید قاسم سلیمانی و مسابقات نقاشی و تولید نماهنگ با همت دانش آموزان بسیجی در هفته دانش‌آموز اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز ۱۳ آبان ماه ساعت ۹ صبح به صورت هماهنگ شعار مرگ بر آمریکا در سطح شهر اجرا می‌شود و همچنین بیانیه‌هایی با محوریت استکبارستیزی در فضای مجازی منتشر خواهد شد. همچنین اردوهای راهیان نور با توجه به گسترش بیماری کرونا در کشور با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش به صورت مجازی در ۸،۹ و ۱۰ آبان ماه به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد.

فرمانده بسیج دانش آموزی استان اصفهان ادامه داد: جشنواره سرود نغمه عشق با حضور واحدهای بسیج دانش آموزی در سطح استان برگزار خواهد شد و برگزیدگان این جشنواره به مراحل کشوری راه خواهند یافت. همچنین مسابقات علمی بسیج دانش آموزی با عنوان لیگ علمی پایا به صورت مجازی در سه سطح شهرستان، استان و کشوری در هفته دانش آموزی برگزار خواهد شد.

رجب‌پور تصریح کرد: طرح یواشکی‌های در گوشی به صورت پادکست در شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود؛ همچنین نشست نخبگان بسیج دانش آموزی با حضور اساتید حوزوی در روز یکشنبه ۱۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: طرح تجلیل از فرزندان خانواده‌های شهدای کادر درمان و دلجویی فرزندان خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در هفته دانش آموزی برگزار خواهد شد. همچنین طرح صعود با همکاری خانه انقلابی اسلامی از روز ۱۴ آبان تا دهه فجر به صورت هفتگی با محوریت سیره زندگی حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 452201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.