توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی در قزوین به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین گفت: شورای شهر با توجه به وضعیت ناشی از شیوع کرونا مصوبه‌ای را به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرا به شهرداری ارائه داد تا جهت خرید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای گندزدایی معابر، ایستگاه‌ها، اتوبوس‌ها و اماکن ورزشی هزینه کند.

سیده منیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه موج سوم کرونا و آمار مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس با سرعت بیشتری در حال پیشروی است، اظهار کرد: با رعایت نکردن موازین بهداشتی و بی‌تفاوتی نسبت به خطرات ناشی از ابتلا به کرونا توسط مردم، اشتغال به کار حضوری در ساعات بیشتری از روز در پی ضعیف بودن توان اقتصادی خانواده‌ها و ترددهای غیر ضروری، قدرت انتقال این ویروس چند برابر شده است.

وی افزود: گرانی مواد ضدعفونی کننده و ناتوانی خانواده‌ها در تهیه آن از دلایل عمده شیوع کرونا در قزوین است که این ضعف در پیشگیری‌ها در موج سوم شدت انتقال ویروس را چند برابر کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین با تاکید بر لزوم افزایش دورکاری کارمندان در ایام شیوع کرونا، تصریح کرد: در بحران کرونا تجربه خوبی برای هوشمندسازی کشور داشتیم که اگر توان اقتصادی مردم افزایش یابد می‌توانیم ترددهای غیرضروری را کاهش داده و پیگیری کارها در نهادهای عمومی و دولتی و واریز و دریافت‌های بانکی را از طریق فضای هوشمند نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: شورای شهر با توجه به وضعیت ناشی از شیوع کرونا مصوبه‌ای را به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرا به شهرداری ارائه داد تا جهت خرید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای گندزدایی معابر، ایستگاه‌ها، اتوبوس‌ها و اماکن ورزشی هزینه کند.

قوامی خاطرنشان کرد: آموزش از طریق فضای مجازی که با شیوع بیماری کرونا در ایران و بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده است اگر به درستی هدایت و زیر ساخت‌های آن فراهم شود می‌تواند بخشی از مشکلات اعم از تردد غیرضروری را در راستای قطع زنجیره کرونا و سایر مسائل ترافیکی رفع کند.

وی گفت: طرحی در صحن شورا مطرح شد که تهیه تبلت برای خانواده‌های کم درآمد با کمک آموزش پرورش و شهرداری قزوین پیگیری شود، زیرا خانواده‌هایی هستند که قدرت مالی ضعیفی دارند و توان خرید گوشی هوشمند برای فرزندان خود را ندارند.

کد خبر 452158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.