انتقاد هاشمی از بی‌توجهی ستاد مقابله با کرونا به پیشنهادات شورا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که شیوع کرونا شدت گرفته، دولت اقتصاد را بر بهداشت و سلامت مردم ترجیح داده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با کرونا در تهران اظهار کرد: هفته گذشته بنده پیشنهادی را مبنی بر تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران مطرح کردم که این ستاد اصلاً عنایتی به این پیشنهاد نکرد و از این اتفاق متأسفم.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که شیوع کرونا شدت گرفته است دولت اقتصاد را بر بهداشت و سلامت مردم ترجیح داده است، افزود: چنانچه اقتصاد وضعیت بهتری داشت قاعدتاً دولت به سلامت و بهداشت مردم در این شرایط به‌طور ویژه‌تری عنایت می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: یک فوریت لایحه امروز شهرداری مربوط به ارائه تخفیف به مستأجران شهرداری به تصویب رسید، اکنون بیش از هشت ماه است که مشکل کرونا را داریم و در برخی جاها غرفه داران مستأجر شهرداری دچار ضرر و زیان شدند و درخواست جبران این ضرر را داشتند. برای مثال در هر ایستگاه مترو تعدادی غرفه وجود دارد و براساس دو میلیون مسافر در روز ارزیابی و اجاره داده شده است اما الان تعداد سفرها کم شده و غرفه داران مدعی ضرر و زیان شده‌اند.

وی اضافه کرد: در جاهای دیگر نیز چنین اتفاقی رخ داده است. کم کم بین این گروه و شهرداری که تعداد آنها هم زیاد است اختلافات شدیدی ایجاد می‌شود و تصمیم‌گیری سخت شده است و برای همین این موضوع را در شورای شهر به بحث گذاشتند تا اگر می‌شود و لازم است تخفیف ارائه شود تا هم ضرر و زیان آنها کمتر شود و هم بتوانند کار خود را ادامه دهند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره خصوصی سازی تردد کوچه‌های بن‌بست و اخذ پول از شهروندان برای ورود به این کوچه‌ها گفت: این مساله را که می‌گوئید حتماً تعداد آنها خیلی کم است. بیشتر جنبه امنیتی دارد و شرکت‌هایی هستند که وظیفه امنیت را به صورت خصوصی برقرار می‌کنند و فکر کنم از طرف سیستم انتظامی کشور این اجازه داده شده است و باید دستورالعمل این کار را جدی‌تر کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این موارد باید احصا شود و با موارد تخلف آن برخورد شود و عمدتاً نیز باید از طریق نیروی انتظامی ورود کنند. خود شهرداری تهران هم می‌تواند ورود کند و اگر کسی شکایتی کرد، مسئولین منطقه، محله و ناحیه رسیدگی کنند و اجازه ندهند چنین اتفاقی رخ بدهد.

کد خبر 452023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.