حناچی برای بلاتکلیفی دستفروشان پاساژ پروانه تذکر گرفت

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به وضعیت مبهم و نامشخص فعالیت دستفروشان پارکینگ پروانه به شهردار تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری با اشاره به تأخیر در تعیین تکلیف غرفه داران و فروشندگان جمعه بازار صنایع دستی پارکینگ پروانه گفت: پارکینگ پروانه با قدمتی نزدیک به ۲۰ سال هر هفته روزهای جمعه با حدود یک‌هزار و صد غرفه پذیرای حضور بیش از دو هزار دستفروش و بساط گستر بود. این جمعه بازار از محبوب ترین بازارهای تهران بوده و هر هفته حدود ۲۱ هزار بازدید کننده داشت.

وی افزود: با توجه به تخصصی بودن بازار و وجود موضوع هنری و صنایع دستی در این رویداد هفتگی، پارکینگ پروانه طی این سال‌ها توانسته بود کاملاً خودجوش به نقطه دیدنی تهران تبدیل شود تا جایی که حضور گردشگران خارجی و ملی در این رویداد هفتگی مشهود بود.

فخاری تصریح کرد: شهرداری در آخرین روزهای فروردین سال جاری وعده کرده بود که بعد از پایان محدودیت‌های وضع‌ شده بر فعالیت کسب‌وکارها در دوران شیوع کرونا، جمعه بازار در موقعیت جدید مستقر خواهد شد با این حال پاساژها و بازارهای مسقف کشور از روز اول اردیبهشت مجوز ادامه کار پیدا کردند اما حالا با گذشت بیش از شش ماه از شروع کار پاساژهای مسقف، وضعیت ادامه فعالیت دستفروشان پارکینگ پروانه مبهم و نامشخص است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر ادامه داد: پس از عملی نشدن وعده انتقال این جمعه بازار به پارک شهر، مدت‌هاست که وعده راه اندازی این جمعه بازار با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بر اساس تفاهم نامه با شرکت اراضی عباس آباد در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مطرح شده است. بنا بر وعده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بازار تخصصی صنایع دستی با یک هزار و ۵۰۰ غرفه و فضایی بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع در جمعه بازار باغ ایرانی در اختیار هنرمندان و تولید کنندگان قرار خواهد گرفت و در اوایل آبان ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند. این وعده نیز تاکنون عملی نشده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت احیای این رویداد هنری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در شهر تهران متذکر می‌شوم تأخیر در راه اندازی این جمعه بازار علاوه بر صدمات و خسارت‌هایی که به غرفه داران و فروشندگان این بازار می‌زند و هم اکنون باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های کوچک صنایع دستی شده است، شهروندان مشتاق و علاقه مند را از فرصت بهره‌مندی از یک نمایشگاه خودجوش هنری محروم می‌سازد. لذا از شهردار تهران درخواست رسیدگی فوری به این موضوع را دارم.

کد خبر 451969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.