ادعای دخالت ایران و روسیه در انتخابات آمریکا جنبه روانی دارد

یک کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به ادعای دخالت ایران و روسیه در انتخابات آمریکا گفت: به نظر می‌رسد این ادعا جنبه روانی داشته باشد؛ زیرا ساختار امنیتی ایالات متحده آمریکا می‌خواهد کشور را نسبت به تمامی تغیرات بین‌المللی ایزوله کند.

علیرضا محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: به نظر می‌رسد مناظره‌های انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جو بایدن در رأی مردم آمریکا تأثیر چندانی نداشته باشد؛ زیرا حدود ۸۰ درصد از رأی دهندگان تصمیم نهایی خود را پیش از برگزاری مناظره‌های انتخاباتی گرفته بودند.

وی افزود: مناظره‌های انتخاباتی زمانی در روند انتخابات تأثیرگذار است که بتواند رای‌های خاکستری را جذب کند. به نظر می‌رسد مناظره‌های انتخاباتی بین بایدن و ترامپ تأثیر چندانی در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشته باشد هرچند در آنها به مسائل جدی و مهم ایالات متحده آمریکا پرداخته نشد.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: ترامپ سعی داشت در آخرین مناظره انتخاباتی خود روی دستاوردهای سیاست خارجی ایالات متحده طی چهار سال گذشته مانور بدهد و به نوعی قصد فرار از بحث پیرامون مسائل داخلی را داشت، بایدن نیز سعی می‌کرد با توجه به ضعف‌های ترامپ، مناظره را به سمت سیاست‌های داخلی بکشاند.

محرابی پیرامون ادعای دخالت ایران و روسیه در روند انتخاباتی ترامپ تاکید کرد: ادعای دخالت ایران و روسیه یا حتی چین در انتخابات آمریکا ضعف نیروهای امنیتی ایالات متحده را در روند برگزاری انتخابات نشان می‌دهد زیرا مدعی بودند با توجه به حضور نیروهای فدرال و سازمان اطلاعاتی سیا، هیچ کشوری نمی‌تواند در روند انتخابات دخالت کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این ادعا جنبه روانی داشته باشد؛ زیرا ساختار امنیتی ایالات متحده آمریکا می‌خواهد کشور را نسبت به تمامی تغیرات بین‌المللی ایزوله کند. در صورتی که روسیه یا چین و ایران توانایی تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری واشنگتن را داشته باشند وسیع نخواهد بود؛ زیرا با وجود رسانه‌های قدرتمند تأثیرگذاری کشورهای خارجی کاهش می‌یابد.

کد خبر 451945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.