لایحه بودجه ۱۴۰۰ با اصلاح ساختار به مجلس ارائه می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه لایحه بودجه به موقع آماده و به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: با توجه به اعلام آمادگی مجلس برای تصویب اصلاح ساختار بودجه، بودجه ۱۴۰۰ با اصلاح ساختار تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر نوبخت در یک گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی اظهار کرد: وزارت بهداشت، اسفندماه در یک مرحله افزایش پرداخت ماهانه به پرستاران داشته است از ابتدای فروردین هم ۱۵ درصد دیگر به دریافتی کادر درمان اضافه شده است، اما باید در نظر داشته باشید که فوق‌العاده ویژه شغل، دارای بار مالی است و ضرورت دارد که تأمین شود. این در حالی است که دو مرحله افزایش یاد شده دریافتی پرستاران، در بودجه سال گذشته وزارت بهداشت نیامده بود و این وزارتخانه در حال حاضر منابع لازم برای فوق‌العاده ویژه را ندارد.

وی افزود: در جلساتی که با وزیر بهداشت داشتیم به این نتیجه رسیدیم فوق‌العاده ویژه کرونا باید پرداخت شود. به همین جهت به وزارت بهداشت نامه زدم که مبلغ مورد نیاز را اعلام کنند تا بستر قانونی پرداخت آن را از محل صرفه جویی‌های دولت یا افزایش ۱۰ درصدی بودجه تأمین کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در ابتدا وزارت بهداشت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای این کار درخواست کرد و با تغییراتی که تا کنون به ما اعلام شده ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت این مبلغ به کادر درمان درخواست شده است که سازمان برنامه و بودجه آن را تأمین خواهد کرد.

نوبخت در رابطه با تغییر وضعیت کارمندان دولت از شرکتی قراردادی به استخدام رسمی، گفت: این کار فقط از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود و سازمان برنامه و بودجه فقط وظیفه تأمین منابع لازم برای آن را داد.

وی افزود: استخدام کادر درمان به غیر از ۲۲ هزار مجوز قبلی، ۱۰ هزار مجوز جدید نیز امسال تأمین اعتبار شده و قرار شده کسانی که اکنون به صورت شرکتی کار می‌کنند در اولویت استخدام باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در رابطه با طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح نیز در قالب بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه می‌شود و برای استخدام حق التدریس‌ها نیز منابع مالی این در بودجه آموزش و پرورش دیده شده است و مانعی از طرف سازمان برنامه و بودجه برای آن وجود ندارد.

نوبخت در پاسخ به تقاضای افزایش حقوق کارکنان سازمان زندان‌ها افزود: روز شنبه هفته آینده مدیران سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای با این افراد ترتیب خواهند داد تا مطالبات آنان احصای و در آینده عملی شود.

وی ادامه داد: جلسات ستاد اقتصادی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ از پیش شروع شده و امسال نیز این لایحه به موقع به مجلس ارائه می‌شود. برنامه اصلاح ساختار نیز آماده بوده که مجلس قول تصویب آن را داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سفرهای استانی تکمیل کننده کار دولت است، گفت: در آینده نیز این سفرها ادامه می‌یابد و تلاش ما بر این است که تعداد پروژه‌های بهره برداری را افزایش دهیم.

کد خبر 451877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.