اختصاص ۷۰ درصد بودجه شهرداری گلپایگان به پروژه‌های عمرانی

شهردار گلپایگان گفت: ۴۳ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان از مجموع ۸۶ میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ شهرداری گلپایگان در شش ماه نخست محقق شد که ۷۰ درصد از این مبلغ در بخش عمرانی هزینه شده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تأمین منابع مالی چالش اساسی شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری گلپایگان است، اظهار کرد: سال گذشته در تنظیم برنامه بودجه سال ۹۹ پیش بینی وجود ویروس کرونا و اثرات منفی آن در اقتصاد شهرداری نشده بود، لذا با فراگیر شدن این بیماری در شش ماه نخست امسال تنها سه ماه درآمد داشتیم چون سه ماه دولت اعلام کرد که درآمد ارزش افزوده به شهرداری‌ها تعلق نمی‌گیرد، از سوی دیگر ارزش افزوده‌ای که با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از محل منابع استانی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد نیز اختصاص نیافت.

وی با بیان اینکه بدون کسب درآمد اجرای پروژه‌های عمرانی امکان ندارد، تصریح کرد: با وجود کمبود منابع درآمدی تاکنون حقوق کارگران و پرسنل شهرداری بدون تأخیر پرداخت شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه باید سرانه هر نفر در هر شهر حداقل سه میلیون تومان باشد، گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری گلپایگان از ۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۸۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافت که به دنبال آن سرانه شهروندی نیز از ۶۶۸ هزار تومان به یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان افزایش یافت.

شکرزاده ادامه داد: ۴۳ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان از مجموع ۸۶ میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ شهرداری گلپایگان در شش ماه نخست محقق شد که ۴۰ درصد مربوط به عوارض ساخت ساز و نوسازی و ۱۶ درصد از طریق فروش ۲۸ پلاک زمین به میزان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تأمین شده است و ۷۰ درصد از این مبلغ در بخش عمرانی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون شهرداری، درآمد فروش زمین در پروژه‌های عمرانی باید هزینه شود، البته در مقابل فروش زمین آزاد سازی در مسیرهای بلوار امام رضا، خیابان مطهری و خیابان شهید احمدی انجام شد، در بلوار آیت الله محمودی هم برای آزادسازی سه پلاک ۱۵ میلیارد تومان باید هزینه شود.

شهردار گلپایگان اضافه کرد: در شش ماه دوم سال گذشته با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان ۵۰ پلاک جایگزین از اداره راه و شهرسازی شهرستان در قالب تهاتر با بدهی‌هایی که داشتند واگذار شد که در جریان مرحله صدور سند است؛ با توجه به مشکلاتی که مسکن مهر دارد با رایزنی‌هایی که کردیم قرار شد با فروش درصدی از این زمین‌ها مشکلات این منطقه رفع شود.

کد خبر 451855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.