آسیب‌دیدگی ۵۰ درصدی یک درخت در میدان نقش جهان بر اثر آتش‌سوزی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آسیب‌دیدگی ۵۰ درصدی یک درخت کاج مشهد در میدان نقش جهان بر اثر آتش‌سوزی خبر داد و گفت: نیمه باقی‌مانده این درخت در حال حاضر سبز و سالم است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ارزش و اهمیت درختان بر هیچ کس پوشیده نیست، اگر درختان و فضای شهری حذف شوند، علاوه بر کاهش منابع تصفیه هوا، فضای بصری، زیبایی شهر و تلطیف هوا نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری درختان به ویژه درختان تنومند شهر یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، افزود: این درختان، میراث کهن شهر هستند و برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با ابراز تأسف از حادثه آتش سوزی یک اصله درخت کاج مشهد در میدان نقش جهان، تصریح کرد: این درخت به دلیل بی احتیاطی یکی از شهروندان دچار حریق شد که بلافاصله با حضور عوامل فضای سبز و آتش نشانی  اطفای حریق شد.

ویبا بیان اینکه درخت کاج مشهدی که دچار حریق شده حدود سه متر ارتفاع دارد، گفت: بر اثر این حادثه ۵۰ درصد درخت دچار آسیب شده و نیمه باقی‌مانده آن در حال حاضر سبز و سالم است که برای حفظ آن نهایت دقت می‌شود.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: شهرداری برای حفظ درختان شهر تلاش می‌کند.

کد خبر 451808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.