جدا کردن رئیس‌جمهور از متحدان وی غلط است

عضو شورای شهر تهران گفت: رویکرد جدا کردن رئیس‌جمهور از همفکران و متحدان وی رفتار غلطی است، به‌خصوص درحالی‌که تحریم‌ها ظالمانه تبعات سوئی را بر دوش شهروندان گذاشته است. "

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا نژادبهرام در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به ابعاد خط تخریب رئیس‌جمهوری، نوشت:

"نکاتی را که اخیراً پیرامون درخواست استعفای رئیس‌جمهور شنیده می‌شود، می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول متحدان و هم‌پیمانان و دسته دوم مخالفان رئیس‌جمهور. گروه اول با رویکرد فرار به جلوی خود، خواهان این هستند که از زیر بار مشکلات پیش‌ آمده شانه خالی کنند و تمام معضلات را پای مدیریت آقای روحانی بنویسند و خود را از جایگاه پاسخگویی مبرا کنند و عبور از ایشان را کلید زده‌اند، این مساله بیانگر این است که ما در امور سیاسی با مشکل جدی‌تر تحت عنوان مسئولیت‌ناپذیری سیاسی روبرو هستیم، این بدین معناست که اگر از شخصی حمایت می‌کنیم، صرفاً در روزهای خوش و پیروزی در کنار او قرار نمی‌گیریم، بلکه در روزهای سخت نیز در کنارش هستیم.

حتی اگر آن شخص دچار مشکلات یا خطا هم بشود به او کمک می‌کنیم که معایب را برطرف کند، نه آنکه وقتی با چالش روبرو شد از آن فرد تقاضای استعفا داشته باشیم. در حال حاضر کشور در اوج مشکلات قرار دارد، در کجایی دنیا مرسوم است که کشوری که در بحران قرار گرفته، گروه‌های مختلف خواستار استعفای رئیس‌جمهور خود شوند.

در ادوار گذشته خوب به خاطر داریم در دوران نخست‌وزیری برخی خواهان برکناری او در دوران بحران جنگ بودند و در مقابل امام (ره) بارها در مقابل به‌جدیت مخالفت می‌کردند. یکی از دلایل که امام با برکناری دولت در آن زمان مخالفت می‌کردند، این بود که در دوران بحران اگر بر فرض تغییر رخ دهد و افراد جدید بر رأس کار بیایند، این موضوع سبب گذشت زمان خواهد بود و تا افراد جدید بتوانند مسیر خود را پیدا کنند، به دلیل گذشت زمان کشور آسیب‌های فراوانی خواهد دید.

اگر رئیس‌جمهور و دولت دچار مشکل هستند، ما و همفکران باید دنبال یافتن راهکار برای برون‌رفت از چالش‌ها و در راستای تامین منافع ملی به دولت کمک کنیم، رویکرد جدا کردن رئیس‌جمهور از همفکران و متحدان وی رفتار غلطی است، به‌خصوص درحالی‌که تحریم‌های ظالمانه تبعات سوئی را بر دوش شهروندان گذاشته است. "

کد خبر 451802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.