پاکسازی بیش از ۶۰ هزار مترمربع دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۶۰ هزار مترمربع از دیوار نوشته‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز نصب شده در سطح شهر در هفت ماه نخست امسال توسط پنج هزار و ۶۰۰ پاکبان خدمات شهری در مناطق ۱۳ گانه پاکسازی شده است.

علیرضا صحراگرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوارها در معابر عمومی به جز اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته، ممنوع است و هرگونه نصب تبلیغات و دیوارنویسی‌های غیرمجاز نقص آشکار حقوق شهروندی است و به طور جدی با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در هفت ماه نخست امسال بیش از ۶۰ هزار مترمربع از دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز از سطح مناطق ۱۳ گانه شهر پاکسازی شده که در این میان بیشترین میزان آن در مناطق دو و سه انجام شده است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بر اساس هماهنگی‌های شده، نیروهای پاکبان خدمات شهری به طور جدی این امحا را به صورت روزانه انجام می‌دهند.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد برای برخورد با صاحبان این تبلیغات در مرحله اول اخطاریه به آنها ابلاغ می‌شود تا آثار تبلیغات خود را پاکسازی کنند و در صورت امتناع آن‌ها، توسط نیروهای خدمات شهری پاکسازی می‌شود و صاحبان تبلیغات جریمه خواهند شد.

صحراگرد خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نیز با همت پاکبانان پر تلاش حوزه معاونت خدمات شهری، بالغ بر ۲۰۳ هزار مترمربع دیوارنویسی و تبلیغات غیرمجاز از سطح شهر مشهد پاکسازی شده است.

کد خبر 451778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.