افزایش ۱۰۰ درصدی بهای پسماند خشک در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از افزایش ۱۰۰ درصدی بهای پسماند خشک از ابتدای آبان ماه خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا پیش از این بهای هر کیلوگرم پسماند دریافتی از شهروندان از طریق ایستگاه‌های بازیافت و عوامل جمع آوری از در منزل ۳۵۰ تومان محاسبه می‌شد، اما در حال حاضر و با آغاز آبان‌ماه این رقم با افزایش ۱۰۰ درصدی دو برابر شده و به ۷۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی دلیل این افزایش قیمت را افزایش نرخ اقلام بازیافتی عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا شهروندان در ازای مشارکتی که در زمینه تحویل پسماندهای خشک به عوامل مجاز سازمان مدیریت پسماند دارند، مبلغ متناسبی را در قالب شارژ اصفهان کارت و یا هدایا دریافت کنند و این مبلغ نیز بر اساس نرخ فروش پسماندهای خشک تعیین می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش زیادی از شهروندان نیز برای مشارکت انگیزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، تصریح کرد: انگیزه‌های افراد را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و با تولیدات فرهنگی و محصولات آموزشی که توسط سازمان تهیه و عرضه می‌شود و در اختیار گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد، ضمن ارائه آموزش‌های کاربردی به افراد، بخشی از دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی آنها را برطرف کند.

وی خواستار افزایش سطح مشارکت و همکاری شهروندان با ایستگاه‌های بازیافت در راستای بهبود کیفیت محیط زیست و اقتصاد جامعه شد.

محمدی اظهار کرد: دریافت هدیه در برابر تحویل پسماند خشک به عوامل مجاز، تنها یک روی سکه مشارکت در امر تفکیک از مبدأ است و روی دیگر آنکه اتفاقاً مهم‌تر و مفیدتر است، آثار این مشارکت در زمینه محیط زیست شهری، حذف تدریجی عوامل غیرمجاز و زباله گردها، بهره‌وری اقتصادی و زیست محیطی از پسماندها و تحقق بهداشت و نظافت شهری است که تنها با مسئولیت‌پذیری و همکاری فعال مردم در زمینه جداسازی پسماندها و تحویل پسماندهای خشک به ایستگاه‌های بازیافت رخ می‌دهد.

کد خبر 451763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.