رونمایی از تمبر شهر دوستدار کودک در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: به زودی تمبر شهر دوستدار کودک با همکاری اداره کل پست استان رونمایی خواهد شد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آنچه در برنامه‌های وزارت کشور در تفاهمنامه‌ای بین شهرداری اصفهان و یونیسف تعیین شد، اصفهان به عنوان نخستین شهر دوستدار کودک ایران، فعالیت خود را از سال ۹۷ به صورت جدی در معاونت شهرسازی آغاز کرد.

وی افزود: بر اساس آنچه در برنامه‌های وزارت کشور لحاظ شده بود، باید در گام نخست، برنامه اقدام توسط شهرداری اصفهان تهیه شده و پس از تصویب شورای اسلامی شهر، برای تصمیم‌گیری به وزارت کشور ارسال می‌شد که این اقدامات شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در اهداف و راهبردهایی که سال‌های ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ بر اساس شاخصه‌ها مشخص شده، هدف دوم تحت عنوان افزایش فرصت‌های بازی، سرگرمی و ورزشی بود که در راهبردهای آن برگزاری طراحی تمبر کودک است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نقاشی حقوق کودک توسط معاونت فرهنگی در سال گذشته و ابتدای سال‌جاری با موضوع شهر اصفهان و نقش مدافعان سلامت در ارتقای سلامت بچه‌ها، گفت: با توجه به اینکه از یک سو در برنامه اقدام باید مسابقه طراحی تمبر کودک توسط معاونت شهرسازی و معماری برگزار می‌شد و از سوی دیگر معاونت فرهنگی، جشنواره مرتبطی برگزار کرده بود، برای مشارکت کودکان و لزوم آشنایی آنها با مباحث نوشتاری و پست، در بین آثار ارسالی به جشنواره ۱۰ اثر برگزیده شد تا تحت عنوان تمبر کودکان رونمایی شود.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای بین معاونت شهرسازی و معماری و اداره کل پست امضا شد و رونمایی از تمبر شهر دوستدار کودک به عنوان اقدامی بین حوزه‌ای و فرابخشی به طور مشترک انجام خواهد شد.

کد خبر 451731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.