فعالیت‌های بشر دوستانه شرکت  کاترپیلار چه بود؟

کاترپیلار یکی از مطرح‌ترین تولیدکننده‌های تراکتور و ماشین آلات سنگین است که محصولات جانبی دیگر مانند کیف و کفش نیز تولید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت کاترپیلار موفق شد در سال ۲۰۰۹ رتبه ۴۴ بزرگ‌ترین شرکت‌های ایالات متحده را در فهرست فورچون ۵۰۰ به خود اختصاص دهد. این شرکت فعالیت خود را با تولید تراکتور آغاز کرد و پس از آن محصولاتی مانند کیف و کفش را تولید کرد که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. بنجامین هولت در سال ۱۹۲۵ کاترپیلار را با ادغام کارخانه‌های تراکتورسازی خود و شرکت C.L. Best Gas Tractor راه‌اندازی کرد.

جنگ جهانی اول

هولت در سال ۱۹۰۷ به منظور بهبود عملکرد تراکتورها و حرکت آسان روی مزارع نرم، تراکتوری که همانند کرم پیله ساز که معادل انگلیسی آن کاترپیلار است را تولید کرد و این پتنت را به ثبت رساند. تراکتورهای هولت نقش مهمی در جنگ جهانی اول ایفا کردند. با به پایان رسیدن جنگ جهانی، کاترپیلار با سقوط مواجه شد و مجبور شد برای بقای خود وام‌های کلان بگیرد. در این شرایط دو شرکت هولت و ال سی بست باید با رقیب تراکتورساز سومی به نام "فدرسون" وارد رقابت شدید می‌شدند. بنابراین این دو شرکت در آوریل سال ۱۹۲۵ یکی شدند و فعالیت خود را به نام شرکت کاترپیلار آغاز کردند.

جنگ جهانی دوم

فعالیت کاترپیلار در جنگ جهانی دوم بسیار متفاوت بود. یکی از فعالیت‌های مهم این شرکت در این دوره زمانی تبدیل موتور بنزینی هواپیما به موتور دیزلی بود. کاترپیلار در سال ۱۹۴۲ نوع جدید موتور دیزلی RD-۱۸۲۰ را ارئه کرد. این شرکت یک کارخانه ذوب آلومینیوم در دیکاتور ایلینوی راه اندازی کرد تا کمبود دسترسی به مواد ضروری را تسهیل کند. پس از پایان جنگ جهانی دوم، این شرکت به سرعت رشد کرد.

چالش‌های کاترپیلار

کاترپیلار در سال ۱۹۲۹ دچار ضربه‌های اقتصادی شد، اما موفق شد با افزایش فروش محصولات خود پابرجا باقی بماند. در این شرایط کاترپیلار مجبور شد حقوق مدیران خود را کاهش دهد. همچنین بعضی کارخانه‌های این شرکت تنها چهار روز در هفته دایر بود. از آنجایی که شوروی در دهه ۱۹۳۰ مزارع وسیعی داشت و نیاز به تراکتور و ماشین آلات کشاورزی داشت، خرید خود از کارخانه کاترپیلار را افزایش داد که این اتفاق به سودآوری این شرکت کمک کرد.

کاترپیلار بار دیگر در دهه ۱۹۸۰ به ورشکستگی نزدیک شد و روزانه یک میلیون دلار دچار خسارت می‌شد. از سوی دیگر شوروی توسط ایالات متحده تحریم شده بود، بنابراین صادرات به این کشور متوقف شد. بدین ترتیب با کاهش شدید تقاضا، کاترپیلار مجبور شد نیروهای خود را اخراج کند که این مسئله باعث به وجود آمدن اعتراضات فراوانی شد. شرکت کاترپیلار از استراتژی‌های خاص خود استفاده کرد تا متحمل کمترین ضرر شود. کاترپیلار در حال حاضر تقریباً ۵۰ کارخانه تولیدی در ایالات متحده و ۶۰ کارخانه تولیدی در خارج از کشور دارد و محصولات خود را به بیش از ۲۰۰ کشور جهان عرضه می‌کند.

فعالیت‌های بشر دوستانه کاترپیلاتر

کاترپیلار در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده است. این شرکت در دهه‌های اخیر بخشی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیرساختی در آفریقا را بر عهده داشت. در حقیقت بنیاد کاترپیلار به منظور کاهش فقر و افزایش سطح رفاه مردم راه‌اندازی شد. سرمایه گذاری این شرکت به همراه شریک‌های غیرانتفاعی خود از سال ۲۰۱۰ باعث شده است صدها هزار نفر از مردم فقیر آفریقا از امکاناتی مانند آب تمیز، بهداشت، دسترسی به آموزش و پرورش و تأمین مالی بهره‌مند شوند.

ترجمه از: پگاه بهادران باغبادرانی، مترجم ایمنا

کد خبر 451700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.