استخرها در شرایط قرمز می توانند باز باشند/ شنا نابود شده است

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اصفهان گفت: در آئین نامه جدید استخرها برای فعالیت در شرایط قرمز رتبه‌بندی می‌شوند و مجوز می‌گیرند، مسئولین به این نتیجه رسیدند که استخرها هم در شرایط قرمز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند باز باشند.

پیمان گرامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با بازگشایی استخرها، اظهار کرد: سرپرست فدراسیون پزشکی شرایط جدیدی برای بازگشایی استخرها اعلام کرد که خبر خوبی برای ما بود زیرا در آئین نامه قبلی گفته شده بود استخرها در شرایط زرد باز شوند و وقتی قرمز شد دوباره بسته شوند، اما در آئین نامه جدید استخرها برای فعالیت در شرایط قرمز رتبه بندی می‌شوند و مجوز می‌گیرند. مسئولین به این نتیجه رسیدند که استخرها هم در شرایط قرمز و با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی می‌توانند باز باشند.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان داشتیم زیرا دغدغه ما و طباطبایی المپیک است و ورزشکاران تمرینات منظمی ندارند. در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که کارگروه ویژه تشکیل دهیم تا استخرها را رتبه بندی کنیم، چند استخر مد نظر ما است که اولویت برای بازگشایی دارند؛ فقط امیدواریم ستاد کرونا قبول کند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اصفهان با بیان اینکه امسال ۴۶۰ مربی به امید باز شدن استخرها مجوز گرفتند، تصریح کرد: اطلاع دارم که عده‌ای از مربی‌ها برای تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند و بقیه هم سراغ شغل‌های دیگری رفته‌اند. گلایه ما از مسئولین این است که چرا همه رشته‌ها مانند کشتی اجازه فعالیت دارند، ولی استخر که محیط خوبی هم دارد نمی‌تواند فعالیت کند. رشته ما نابود شده است و برای بازگشایی استخرها به صورت رتبه بندی خوشحال هستیم.

گرامی در خصوص لیگ جهانی شنا، خاطر نشان کرد: شناگران برای مسابقات لیگ جهانی شنا حدود چهار ماه تمرین می‌کنند که به شناگران ما مجوز تمرین از ستاد کرونا داده نشده است. این لیگ جهانی است و کشورهایی هم که شرکت می‌کنند درگیر کرونا هستند و افت رکورد نداشتند. اداره کل ورزش و جوانان اصفهان و فدراسیون شنا از ما حمایت کردند ولی از ستاد کرونا مجوز نداریم.

وی اضافه کرد: لیگ جهانی شروع شده است و سه ملی پوش اصفهانی رکوردهای خوبی دارند که از مسئولان خواهش می‌کنیم مجوز تمرین این شناگران را که شرایط ورود به المپیک دارند به صورت رسمی بدهند.

کد خبر 451657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.