مادورو: از ایران مشورت دفاعی-نظامی می‌گیریم

رئیس جمهور ونزوئلا با اعلام خبر تشکیل "شورای علمی و فناوری نظامی" برای استقلال سیستم نظامی، دفاعی و تسلیحاتی کشورش در آینده نزدیک، گفت که در این روند از مشورت کشورهای دوست چون ایران، روسیه، چین و کوبا بهره خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، نیکلاس مادورو» شب گذشته (جمعه به وقت محلی) در مراسمی با حضور نظامیان ونزوئلا تاکید کرد: با فعال کردن "شورای علمی و فناوری نظامی" استقلال سیستم تسلیحاتی خود را تأمین خواهیم کرد" و در این شورا از دانش "بهترین مغزهای متفکر" و همچنین مشورت و کمک کشورهای روسیه، چین، کوبا و ایران و بسیاری از کشورهای دوست دیگر در جهان بهره خواهیم برد.

مادورو با اشاره به احتمال و خطر حمله برخی کشورهای همسایه ونزوئلا و هم‌پیمان با آمریکا به مرزهای کشورش گفت که دولت «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا، هزار مزدور را برای حمله به پست‌های مهم مرزی ونزوئلا آماده کرده است و این موضوع لزوم تشکیل چنین شورایی را تقویت می‌کند.

مادورو در همین راستا از نظامیان خواست که برای مقابله با هرگونه تهاجم مسلحانه از سوی دولت کلمبیا و همچنین دفاع از مرزهای کشور در برزیل یا در برابر دیگر دشمنان مزدور آماده باشند.

«ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا نیز در این مراسم اعلام کرد: نیروهای نظامی و انقلابی بولیواری با هشیاری تمام سرزمین ونزوئلا را تحت نظر دارند و برای مقابله با توطئه‌ها و حملات به ویژه از طرف کشور کلمبیا آماده هستند.

ونزوئلا که در مرزهای خود همواره شاهد درگیری و حملات کشورهای همسایه همچون کلمبیا و برزیل به تحریک واشنگتن بوده است، به ویژه پس از سفر سه روزه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به کشورهای هم مرز این کشور، برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود در مرزهایش به دنبال تقویت نظامی برآمده است.

دولت دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوری نیکلاس مادورو، برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا و نشاندن مهره موردنظر در جهت منافع استعماری خود تلاش کرده است. تحریم‌های اقتصادی و نفتی، به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور، سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا و ایجاد لابی ضد ونزوئلا با سران کشورهایی همچون برزیل و کلمبیا، تلاش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور نمونه‌هایی بارز از سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ است.

منبع: ایرنا

کد خبر 451551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.