چالش آموزشگاه‌های زبان در دوران کرونا/ریزش آمار در شهرهای کوچک

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالش آموزشگاه‌های علمی، آزاد و زبان در دوران شیوع کرونا گفت: این آموزشگاه‌ها ترمیک هستند و بنا به شرایط موجود با ریزش مواجه بوده‌اند؛ به ویژه آموزشگاه‌های علمی در شهرهای کوچک که دانش‌آموز کمتری داشتند، بیشتر آسیب دیدند.

به گزارش ایمنا، سعید صالح، با اشاره به برخی مشکلات آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: آموزشگاه‌های علمی همانند مراکز پیش دبستانی و برخی مدارس غیردولتی، دچار چالش‌هایی شده‌اند.

وی افزود: این آموزشگاه‌ها ترمیک هستند و بنا به شرایط موجود با ریزش مواجه بوده‌اند؛ به ویژه آموزشگاه‌های علمی در شهرهای کوچک که دانش‌آموز کمتری داشتند بیشتر آسیب دیدند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزشگاه‌های علمی، آزاد و زبان با توجه به شرایط دچار مشکل هستند و اگر مؤسسه یا مدارسی خوب عمل کرده باشند توانسته‌اند تا حدودی خودشان را حفظ کنند اظهار کرد: در واقع مدارس کوچک غیردولتی به علت بنیه اقتصادی ضعیف‌تر و توان فنی پایین‌تر با کاهش ثبت نام روبه‌رو شدند.

صالح ادامه داد: اما مدارس بزرگ‌تر که صاحب نام تر هستند خودشان را حفظ و در این ایام خوب عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت نام مدارس هم آمار کاهشی ثبت نام‌ها محسوس نبوده است، گفت: هنوز آمار ثبت نامی در سامانه سناد تکمیل نشده و معمولاً تا آذرماه به تدریج تکمیل می‌شود اما تاکنون یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند که حدود ۴۰ هزار نفر از سال گذشته کمتر است.

وی به ایسنا گفت: پیش بینی می‌کنیم تا زمان تکمیل اطلاعات در سامانه سناد، به رقم سال گذشته برسیم.

کد خبر 451429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.