جمع‌گرایی؛ رویکرد کره جنوبی برای مهار کرونا

دورکاری، فراوانی ایستگاه‌های تست کرونا و محدودیت سفر از مهم‌ترین اقدامات موثر بر مهار شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی به‌حساب می‌آید، اما چیزی که تا کنون بیشتر از همه در این زمینه مفید واقع شده، وجود فرهنگ جمع‌گرایی در میان مردم بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه ویروس کرونا با سرعتی باورنکردنی در سراسر جهان مردم را به خود آلوده می‌کند، اما در این بین، کره جنوبی به خاطر مهار موفقیت‌آمیز بیماری، منجر به شگفتی در میان محققان کرونایی شده است. بیماری کووید -۱۹ در همان ابتدای ظهور در کره جنوبی به طرز عجیبی در میان مردم شیوع داشت، اما پس از مدت زمان بسیار کمی نمودار گسترش ویروس در آن به شکل هموار درآمد. از مهم‌ترین اقداماتی که در این کشور خودمختار برای مهار شیوع کرونا شد، می‌توان به ترویج دورکاری، استفاده از ماسک و سایر تجهیزات ایمنی و همچنین انجام بیشمار تست کرونا در میان مردم اشاره کرد. با این حال بسیاری از منتقدان در کنار این عوامل مشهود، راز دیگری را در مهار موفق شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی سهیم می‌دانند و آن وجود فرهنگ جمع‌گرایی در میان مردم است.

نقش اتحاد در کنترل بحران کرونا

فرهنگ جمع‌گرایی مردم کره جنوبی، متاثر از ایدئولوژی‌های کنفوسیوسی، مبتنی بر ساختار اجتماعی سلسله مراتبی است و برتری داشتن منافع جمعی بر حقوق فردی را مورد توجه قرار می‌دهد. این نگرش تقریباً در تمام ساکنان کره جنوبی وجود دارد و همین عامل مهمی در مهار شیوع ویروس کرونا بشمار می‌رود. در واقع، تفکر جمع‌گرایی از شهروندان کره جنوبی می‌خواهد به مردم خود وفادار باشند و بهترین اقدامات را در مسیر بهبودی از بحران‌ها انجام دهند. این گرایش بر روابط بین تمام گروه‌های اجتماعی، خانواده‌ها، همکاران و همسایگان حاکم است و در آن‌ها، حس یکی بودن را به وجود می‌آورد.

به عنوان مثال در بسیاری از نقاط جهان، استفاده از ماسک برای مهار شیوع کرونا، امری اجباری از سوی مقامات رسمی است، در حالی که در کره جنوبی هیچ اجباری برای پوشیدن ماسک وجود ندارد و تمام مردم، بدون استثنا استفاده از ماسک را عمل مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید -۱۹ می‌دانند. اخباری از این کشور خودمختار به گوش می‌رسد که افراد مشهور نظیر بازیگرها، میلیون‌ها دلار برای تهیه ماسک و دیگر تجهیزات ایمنی هزینه کرده‌اند تا پرسنل درمانی خود را در مقابل ابتلای بیماری ایمن نگه دارند.

گاهی اطمینان از رفاه داشتن جامعه برای یک فرد می‌تواند به معنای از خودگذشتگی یا قربانی کردن آزادی‌های شخصی باشد، مثلاً اینکه فرد اطلاعات حساس را به گوش عموم مردم برساند تا آن‌ها را از یک خطر نجات دهد. در کره جنوبی، مسیریاب‌هایی روی تلفن همراه هوشمند افراد نصب می‌شود که دیگران را از وجود شخص مبتلا به کووید -۱۹ در نزدیکی خود باخبر می‌سازد. اگرچه چنین نرم‌افزارهایی وضعیت خصوصی مردم را عمومی می‌کند، با این حال در کنترل شیوع بیماری کووید -۱۹ کمک زیادی کرده است.

شتاب، شتاب: تمایل ذاتی مردم کره جنوبی برای سرعت بخشیدن در انجام یک کار

در میان مردم کره جنوبی طرز تفکری به نام Ppalli, ppalli وجود دارد به معنای "شتاب، شتاب" و گرایش سیری‌ناپذیر این مردم در سرعت بخشیدن به انجام کارها را به تصویر می‌کشد. وجود همین نگرش باعث شد کره جنوبی به عنوان پیشرو اینترنت پرسرعت در جهان، ازدواج‌های ۳۰ دقیقه‌ای و خدمات تحویل غذای فوق پرسرعت شناخته شود و در زمینه‌های دیگر نیز بسیار موفق عمل کند. بسیاری از منتقدان بر این باورند که فرهنگ ppalli, ppalli باعث شد این کشور پس از فقر ناشی از جنگ کره، به یکی از اقتصادهای قدرتمند جهانی تبدیل شود.

جای شگفتی نیست اگر بگوییم که مقامات محلی کره جنوبی در واکنش به شیوع بیماری کووید -۱۹ بسیار سریع وارد عمل شدند و با سرعت زیاد اقدامات سختگیرانه‌ای را بر مردم اعمال کردند. روسای مراکز درمانی بدون اتلاف وقت، آزمایش کرونا را به طور گسترده در میان مردم انجام دادند و همین امر به تعیین نرخ انتشار ویروس کرونا و جداسازی افراد آلوده کمک زیادی کرد.

کد خبر 451417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.